سوء استفاده از مرکز مبادلات ارزی

بینا- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اعلام ثبت شرکت های صوری صادرات و واردات برای سوداگری در بازار ارز، گفت: راه اندازی مرکز مبادلات ارزی زمینه سوء استفاده های کلان توسط برخی افراد سودجو ایجاد کرده است.

به گزارش بینا، مصطفی افضلی در خصوص سوداگری و سفته بازی در بازار ارز به مهر گفت: متاسفانه مسئله عدم نظارت و کنترل بر تبادلات ارزی همواره یکی از نقطه ضعف های دولت بوده است.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از راه اندازی مرکز مبادلات ارزی در کشور، عنوان کرد: متاسفانه طبق گزارشاتی که داریم با راه اندازی مرکز مبادلات ارز عده ای از افراد سودجو برای دریافت ارز ۲ درصد زیر قیمت بازار از این مرکز اقتصادی اقدام به ثبت شرکت های صوری صادرات و واردات می کنند تا بتوانند ارز دریافتی خود را به قیمت بالاتر و قیمت روز به بازارعرضه کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه این افراد سودجو که از نبود نظارت مسئولان مربوطه نهایت استفاده را می کنند یکی از عوامل ملتهب کننده بازار ارز به شمار می آیند، گفت: به نظر می رسد مسئولان مربوطه در مرکز مبادلات ارز بایستی با نظارتی دقیق تر اقدام به عرضه ارز در این مرکز نمایند تا بدینوسیله جلوی سوء استفاده سوداگران بازار ارز گرفته شود و بازار ارز بیش از ملتهب نشود.

وی با تاکید براینکه این پرونده در دستور کار کمیسیون اصل نود مجلس قرار دارد، گفت: در آینده نزدیک پرونده هایی که در رابطه با سوء استفاده های کلان ارزی در این کمیسیون تشکیل شده است، را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش مهر، مرکز مبادلات ارزی از روز دوشنبه دو هفته گذشته به صورت یکپارچه در سراسر کشور عملیاتی شد. با راه اندازی این مرکز، همه متقاضیان دریافت ارز براساس اولویت های اعلام شده از سوی مراجع ذی صلاح می توانند با مراجعه به این مرکز ارز مورد نیازخود را ۲ درصد کمتر از میانگین نرخ بازار غیررسمی دریافت کنند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.