سوء استفاده از منابع دولتی برای تبلیغات انتخاباتی پیگرد قانونی دارد

۱۸ام بهمن ،

وکیل پایه یک دادگستری گفت: استفاده از هرگونه منابع دولتی برای تبلیغات ریاست جمهوری خلاف قانون و باید از سوی دستگاه قضایی مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

مرتضی اسلامی پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی از کاندیداها برای ریاست جمهوری اظهار داشت: فعالیت برخی از گروه‌های سیاسی قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری خلاف قانون و جرم محسوب می‌شود، ضمن اینکه برخی با استفاده از بودجه دولتی تبلیغات خود را دنبال می‌کنند.

این حقوقدان ادامه داد: اگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، به تبلیغات زودهنگام که خلاف مقررات است روی آورند، در حوزه مسئولیت شورای نگهبان خواهد بود و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی به سوء استفاده برخی از کاندیداها از منابع مورد اختیار خود برای تبلیغات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد‌: بهره برداری و سوء استفاده این اشخاص از منابع دولتی تخطی از قانون و جرم محسوب می‌شود.

اسلامی پناه در ادامه عنوان کرد: هر شخصی که برای شرکت در انتخابات از پست یا مقام دولتی برای مطرح کردن خود استفاده می‌کند، مراجع قضایی برخورد جدی با وی خواهند داشت، چرا که آیین‌نامه جامعی برای جلوگیری از این اقدامات شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: تبلیغات زودهنگام غیرقانونی است و مسئولان مربوطه موظفند با جمع‌آوری مستندات لازم آن‌ها را برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل دهند.

این حقوقدان با اشاره به رفتارهای غیرقانونی هواداران برخی کاندیداها، خاطرنشان کرد: علی‌رغم این که زمان قانونی آغاز تبلیغات کاندیداها هنوز آغاز نشده است، ولی برخی با عبور و زیر پا گذاشتن قانون با نصب بنرهای تبلیغاتی و… می‌خواهند در آینده بر جایگاهی بنشینند که مدعی اجرای قانون باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.