سوء استفاده اسراییل از ماه رمضان

فروردین ۱۴۰۳

مقامات رژیم صهیونیستی با هدف اجبار مقامات فلسطینی برای حضوردر پای میز مذاکرات سازش، ماه مبارک رمضان را بهانه کرده و اقدام به برقراری تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان کرده اند. مقامات رژیم صهیونیستی با هدف اجبار مقامات فلسطینی برای حضوردر پای میز مذاکرات سازش، ماه مبارک رمضان را بهانه کرده و اقدام به برقراری تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از مهر، “بنیامین نتانیاهو” در تماس با “محمود عباس” اعلام کرد که می خواهد مذاکرات صلح را هر چه زودتر از سر بگیرد.

به نوشته این روزنامه، هدف نتانیاهو از این تماس تبریک ماه مبارک رمضان به ابومازن بوده است.

این اولین تماس نتانایهو با ابومازن، از زمان شکل گیری کابینه تازه رژیم صهیونیستی و همچنین تلاش های “جان کری” وزیر خارجه آمریکا برای احیای مذاکرات سازش، محسوب می گردد.

دفتر اول وزیری رژیم صهیونیستی با انتشار یافتن بیانیه ای اعلام کرد : نتانیاهو در تماس با محمود عباس ابراز امیدواری که بتوانند مذاکرات صلح را آغاز کنند. به اعتقاد نتانیاهو این موضوع مهم است و او امیدوار است که اقدامات وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه به نتیجه برسد.

این تماس در حالی انجام می گردد که در هفته قبل نیز “زیپی لیونی” وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی که مسئول مذاکره با تشکیلات خودگردان نیز محسوب می گردد، به ابومازن تلفن زده و با وی در مورد مذاکرات سازش سخن گفته بود.

به نوشته هاارتض، لیونی نیز به سبب فرار رسیدن ماه رمضان با محمود عباس تماس گرفته بود.

لازم به ذکر است، مذاکرات سازش به سبب کارشکنی های طرف اسرائیلی بویژه شهرک سازی در مناطق فلسطینی با بن بست مواجه شده و تلاش های تازه آمریکا برای احیای آن نیز هنوز به نتیجه نرسیده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.