سوء استفاده میلیاردی در ۲ بانک

۱۲م آذر ،

تعدادی از کارمندان و مدیران ارزی ۲ شعبه از بانک های مشهد که متهم می باشند با همدستی چند دلال، ده ها میلیارد ریال ارز مسافرتی را با اسناد جعلی دریافت کرده اند با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ این پرونده در سال ۹۰ هنگامی تشکیل شد که سربازان گمنام امام زمان (عج)، حین بررسی وضعیت ارزی در برخی از شعب بانک ها به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد بعضی از اسنادی که با آن ها ارزهای دولتی دریافت شده، جعلی است؛ بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، این امر در دستور کار سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت تا این که موفق شدند متهمان این پرونده را شناسایی کنند.
این گزارش حاکی است با دستورات ویژه ای که از سوی مقام قضایی در شعبه ویژه جرایم اقتصادی مجتمع قضایی شهید قدوسی صادر شد تعدادی از متهمان این پرونده دستگیر شدند. ادامه رسیدگی به این پرونده در سال ۹۱ مشخص کرد که تعدادی از کارمندان و مدیران ارزی ۲ شعبه از بانک های مشهد با همدستی چند دلال ارز، بلیت های مسافرتی، برگ عوارض خروج، گذرنامه و مدارک دیگر را به صورت جعلی تهیه و با این شگرد ارزهای مسافرتی دولتی دریافت کرده و در بازار آزاد به فروش رساند ه اند، این در حالی بود که آنان مبلغ دولتی ارز را به حساب بانک واریز و سود مابه التفاوت آن با بازار آزاد را بین خود تقسیم کرده و بدین ترتیب ده ها میلیارد ریال به جیب زده اند.
یک مقام آگاه با تایید این خبر گفت: متهمان این پرونده به طور مثال از مدارک جعلی مسافرتی در چندین پرونده استفاده کرده اند و از طریق جعل سند و استفاده از سند مجعول اقدام به اختلاس کرده اند که به همین اتهام نیز دستگیر شده اند و تحقیقات از آنان در دستگاه قضایی ادامه دارد. وی تعداد دستگیرشدگان را ۸ نفر اعلام کرد و گفت: برخی از متهمان مدیران ارزی بانک می باشند که تعدادی از آنان با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برند.

این گزارش حاکی است: تحقیقات قضایی دربارهٔ این پرونده در شعبه ۸۰۵ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد همچنان ادامه دارد. 

منبع: خراسان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.