سوء تغذیه کودکان یمن را تهدید می کند

بحران مواد غذایی در یمن باعث شدن تا بسیاری از کودکان این کشور دچار سوء تغذیه شوند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار؛ منابع بیمارستانی در کشور بحران یمن اعلام کردند کمبود مواد غذایی در کشور ، روزانه دهها کودک را راهی بیمارستان و مراکز درمانی میکند. مردم یمن که از چند سال پیش تا کنون شاهد درگیری های داخلی و بحران ها در کشورشان هستند ، اینک با کمبود شدید مواد غذایی و گرسنگی و فقر دست و پنجه نرم میکنند.یک مقام مسئول صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف در یمن اعلام کرد درحال حاضر دستکم ۲۵۰ه هزار کودک یمنی در خطر مرگ ناشی از گرسنگی و کمبود مواد غذایی هستند.
وی خواستار اقدام فوری مقامات یمنی و جامعه یمنی برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی شد. نماینده سازمان ملل متحد در یمن افزود: شش درصد از کودکان یمنی با سوء تغذیه مواجه هستند که از این جهت ، یمن را پس از افغانستان ،درصدر کشورهای جهان از این نظر قرار داده است.  
یک مقام مسئول بین المللی نیز اعلام کرد دستکم ۴۵ درصد مردم یمن شبها سر گرسنه بر بالین میگذارند. وی گفت: قدرت خرید مردم در یمن روز به روز کاهش می یابدکه ناشی از تشدید نرخ بیکاری و کاهش مبادرت مردم به شغل کشاورزی و یا ماهیگیری است. این مقام مسئول کمبود جریان برق و افزایش بی سابقه بهای سوخت را از مشکلات عمده مردم یمن عنوان کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.