سوئد امنیت نیروگاه های هسته ای خود را بررسی می‌کند

سوئد امنیت نیروگاه های هسته ای خود را بررسی می‌کند

جام جم آنلاین: یک روز پس از آن که اعضای سازمان صلح سبز توانستند از حصارهای امنیتی دو نیروگاه هسته ای تولید برق در سوئد عبور کنند «لینا ایک» وزیر محیط زیست سوئد گفت این کشور باید بررسی های بیشتری در زمینه تدابیر امنیتی در اطراف نیروگاه های هسته ای خود انجام دهد.

سازمان صلح سبز اعلام کرد حدود هفتاد عضو این سازمان در اعتراضات روز سه شنبه در محوطه نیروگاه های هسته ای فورسمارک در شمال استکهلم و رینگهالز در جنوب غرب سوئد شرکت کردند. این سازمان اعلام کرد نیروهای پلیس و امنیتی اکثر فعالان این سازمان را بازداشت کردند اما شماری از آنان توانستند تا بیست و چهار ساعت در محوطه اطراف این نیروگاه ها باقی بمانند.

“راسموس تورنکوست” از فعالان صلح سبز بعد از ظهر روز چهارشنبه اعلام کرد همچنان در محوطه نیروگاه فورسمارک آزاد است. روزنامه اکسپرسن نیز در پایگاه اینترنتی خود نوشت نیروهای پلیس با کمک سگهای ردیاب در حال جستجوی افراد در منطقه هستند.

مسئولان نیروگاه رینگهالز نیز اعلام کردند پلیس در حال جستجو در محوطه این نیروگاه است.

 «لینا ایک» وزیر محیط زیست سوئد روز چهارشنبه با مسئولان امنیت هسته ای و مسئولان نیروگاه های یاد شده دیدار و اعلام کرد این که شماری از فعالان سازمان صلح سبز توانستند در محوطه نیروگاه ها آزادانه باقی بمانند، خطرناک است. وی به خبرنگاران گفت، باید در تدابیر امنیتی در محوطه خارجی این دو نیروگاه بازنگری شود.

شایان ذکر است سوئد هم اکنون ده رئاکتور هسته ای فعال دارد و دو رئاکتور را نیز از دور خارج و تعطیل کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.