سوئیت ۳ اتاقه برای یک قاتل! +عکس

آندرس برویک قاتل نروژی که سال گذشته با حمله مسلحانه به گردهمایی جوانان حزب کارگر در جزیره اوتویا نروژ ۷۰ نفر از شهروندان نروژی را به قتل رساند قرار است ۲۱ سال آینده را در زندانی به سر برد که تصاویر این زندان در روزهای اخیر منتشر شده است.


soeit1

 


به گزارش”یک پارس” به نقل از  عصر ایران, در نظام قضایی نروژ مجازات اعدام ملغی شده است و قاتلان ، جانیان و بزرگ ترین خلافکاران نیز حداکثر به مجازات حبس  به مدت ۲۱ سال محکوم می شوند.

برویک می تواند پس از گذراندن ۱۰ سال در زندان از دستگاه قضایی این کشور تقاضای آزادی زودهنگام کند.


زندانی که برویک قرار است در آن سر کند البته با استانداردهای نروژ بسیاری از امکانات لازم را برای یک زندگی متعارف را دارد و سوییت او و امکاناتی که در اختیار او خواهد بود در بسیاری از موارد همانند امکاناتی خواهد بود که در بیرون از زندان به آن دسترسی دارد .


 سلول  آندرس برویک در زندان سه اتاق دارد که مجهز به امکانات شخصی و تجهیزات ورزشی است .

 

برویک در زندان به اینترنت و تلویزیون ، کتابخانه  و سالن ورزشی  و دیگر تفریحاتی که مایل به انجام آن باشد دسترسی دارد.


گفتنی است طبق قانون نروژ حداکثر مجازات برای یک انسان حبس او به مدت ۲۱ سال است و مجازات حبس ابد در این کشور وجود ندارد ، ولی در صورتی که پس از طی ۲۱ سال دادگاه تشخیص دهد که آزادی فرد زندانی می تواند خطراتی برای جامعه در پی داشته باشد می تواند طول دوره زندان مجرم را تمدید کند.


 برویک در آخرین جلسه دادگاه خود که روز جمعه برگزار شد به ۲۱ سال زندان محکوم شد . وی در این جلسه از اینکه نتوانسته بیش از این تعداد آدم بکشد از راست های افراطی نروژ عذرخواهی کرد و تا کنون هیچ نشانه ای از پشیمانی در اظهارات و رفتار این قاتل نروژی دیده نشده است.


اقدام برویک در قتل عام دهها نفر (در ژوئیه ۲۰۱۱) در نروژ بدترین حادثه در این کشور از زمان پایان جنگ دوم جهانی محسوب می شود.  


soiet2


soiet3


soiet4


soiet5


soiet6


soiet7

عکس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.