سوابق سرپرست تازه وزارت بهداشت

۷ م دیماه ،

“محمد حسن طریقت منفرد ” سرپرست تازه وزارت بهداشت در حالی سکان وزارت بهداشت را به دست می‌گیرد که پیش‌ از این مرضیه وحید دستجردی به عنوان اولین وزیر زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مهم را برعهده داشت.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر” محمد حسن طریقت منفرد”، دارای دکترای طب عمومی و متخصص جراحی چشم است و در سالهای قبل عضو هیأت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مسؤول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسؤول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و هیأت امناء دانشگاه سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین (ع) بوده است.
 
 
در سال ۸۸ سه تن از بانوان کشور در فهرست وزرای پیشنهادی کابینه دولت دهم به مجلس معرفی شدند؛ مرضیه وحیددستجردی وزیر پیشنهادی بهداشت ، سوسن کشاورز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و فاطمه آجرلو وزیر پیشنهادی وزارت رفاه که در این میان آنها تنها مرضیه وحید دستجردی موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مردم در خانه ملت شد.
 
اجرا و گسترش برنامه پزشک خانواده در شهرها،‌ ساماندهی اورژانس‌های بیمارستانی، تکمیل شبکه درمانی، رونمایی از نقشه جامع تحول نظام سلامت را می‌توان از مهمترین دستاوردهای دستجردی نام برد.
 
ابطال آزمون دستیاری سال ۱۳۸۸ به دنبال بروز تخلف و فروش سوالات، ماجرای رهایی ۲ بیمار در حاشیه اتوبانی حوالی تهران و انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و ادغام آن در ۲ دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و سرانجام موضوعات اخیر دربارهٔ تخصیص ارز مرجع، بعضی از موضوعات و مباحث جنجالی دوران وزارت خانم وزیر از سال ۸۸ تاکنون بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.