سواستفاده از اطلاعات شخصی در صدر شکایات اینترنتی

۱۹م دیماه ،

سواستفاده ازعکس‌های خانوادگی و اطلاعات شخصی اشخاص، جزو بیشترین جرایمی است که از طریق اینترنت رخ می‌دهد.
باقر افخمی عضو اصلی شورای حل اختلاف جرایم رایانه‌ای و اینترنتی دادگستری کل استان تهران در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: با توجه به دسترسی آسان به اطلاعات محرمانه در فضای وب و نا‌آگاهی مردم در به اشتراک گذاردن اطلاعاتشان در این فضا‌ها مانند فیس‌بوک و توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی سو استفاده از این اطلاعات به شدت افزایش داده و بالاترین میزان شکایات مردم نیز از این سو استفاده‌هاست .
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان شکایات واصله دراین حوزه تا چندی پیش اختلاف بر سر دامنه‌ها، دعوا‌های شرکت‌های اینترنتی بود، ادامه داد: اما در شرایط حاضر سو استفاده از عکس و فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، بیشترین آمار جرایم در این حوزه را به خود اختصاص داده است.
این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش اختلافات خانوادگی به سبب رواج اینگونه جرایم، گفت: متاسفانه اشخاص با علم به این مطلب که احتمال سو استفاده سرقت اطلاعات اشخاص در این شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، اما همچنان اطلاعات خود را در فضا قرار‌می دهند.
وی افزود: این اتفاقات در شبکه مجازی تا اندازه‌ای شیوع پیدا کرده که می‌توان گفت که این روزها باج گیری در این محیط به امری عادی تبدیل شده است.
وی ایجاد شبکه اجتماعی مجازی جذاب که امکان فعالیت و حضور همه اشخاص درآن وجود داشته باشد، را تنها راه حلی دانست که تاحد بسیاری می تواند مانع بروز چنین جرایمی در فضای سایبر باشد و ادامه داد: در شبکه مجازی باید جوانان را تحریک و تشویق کرد که درارتش مجازی عضو شوند تا به این شکل بتوان از پتانسیل‌های ارتش سایبری استفاده و با هر گونه تهدیدی مبارزه کرد.
افخمی در پایان سو استفاده‌های مالی هک کردن حساب های مالی اشخاص را از دیگر جرایم رایج در این حوزه اعلام کرد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.