سوالات آزمون داوطلبان گروه هنر کنکور ۹۱ منتشر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آزمون سراسری سال ۹۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح امروز پنج شنبه با رقابت داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی در ۳۴۶ حوزه امتحانی داخل و ۲۸ حوزه امتحانی خارج کشور به صورت همزمان آغاز شد و با برگزاری آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر در نوبت بعد از ظهردنبال شد.

سوالات عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون سراسری گروه هنر هم اکنون بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته و قابل مشاهده و دسترسی است.

سوالات عمومی و اختصاصی داوطلبان دیگر گروه های آزمایشی کنکور ۹۱ نیز دو ساعت بعد از پایان فرایند برگزاری آزمون گروه آزمایشی آنها بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار خواهد گرفت.

رقابت های آزمون سراسری امسال، صبح فردا جمعه با برگزاری آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی ادامه می یابد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در بعد از ظهر و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه ۱۰ تیر ماه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

کلید تصحیح سوالات عمومی و اختصاص تمام گروه های آزمایشی آزمون سراسری سال ۹۱ نیز از ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی سنجش قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.

نتایج اولیه داوطلبان آزمون سراسری به همراه کارنامه آنها نیمه مرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان مجاز نیز از ۱۷ تا ۲۳ مرداد ماه باید برای انتخاب رشته الکترونیکی آزمون خود اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون و انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۱ در فاصله زمانی ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار خواهد گرفت.

در آزمون سراسری سال تعداد یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ نفر ثبت نام کرده اند که برخی از آنها در آزمون دو یا سه گروه آزمایشی شرکت می کنند و با احتساب داوطلبان چند رشته ای، تعداد یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۲۹۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

از مجموع داوطلبان کنکور سراسری سال جاری، ۴۴۹ هزار و ۹۵۵ نفر برای حضور در رقابت های گروه علوم تجربی ، ‌۳۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در علوم انسانی، ۲۶۰ هزار و ۵۵ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، ۴۶ هزار و ۷۸۰ نفر در گروه هنر و ۱۱۰هزار و ۳۶۸ نفر در گروه زبان های خارجی متقاضی شده اند.

فراهنگ**۱۰۵۵/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۳۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.