سوال رایج مشتریان :خودرو بخریم؟

۲۷م اسفند ،

سوال رایج مشتریان :خودرو بخریم؟

بازار خودرو، آن هم در آخرین روزهای سال، هیچ گاه چنین شرایطی را که امروز بر این بازار حاکم شده، به خود ندیده است.

به نقل از افکارنیوز،  از یک سو خودروسازان بنا به وعده و قولی که به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت دادند، نسبت به افزایش تولید اقدام کرده‌اند و از دیگر سو مشتریان با توجه به شکل‌گیری جو بی‌اعتمادی به قیمت‌ها و تناقض در رفتار و کردار مسوولان در مورد قیمت نهایی،از خرید جلوگیری می‌کنند تا شاید التهابات این بازار آشفته بخوابد. شرایط موجود هم اکنون منجر به انجماد بازار خودرو شده این در حالی است که این بازار آن هم در روزهای آخر سال چنین به خود ندیده بود.

حال خودروسازان سعی در آن دارند که به خریداران خودرو بقبولانند که اگر قیمت خودرو افزایش دوباره پیدا نکند به طور حتم کاهشی بیش از این نخواهد داشت.در این زمینه عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به اتفاقات قیمتی در بازار خودرو عنوان می‌کند که همزمان با روند افزایش تولید خودرو امید می‌رفت که بازار نیز از بلاتکیفی خارج شود این در حالی است که خریداران همچنان بر سر دوراهی خرید خودرو قرار دارند.
اما محمدرضا نجفی منش نیز همچون خودروسازان به مردم پیشنهاد می‌کند که منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند کما اینکه تا کنون هر آنچه که در خصوص کاهش قیمت خودرو مطرح شده عملا نتیجه مورد انتظار را به دنبال نداشته است. وی با اشاره به پیشنهاد معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر کاهش قیمت خودرو تصریح می‌کند که هر چند معاون اول رییس‌جمهور با طرح عیدی به مردم قیمت خودرو را بین نیم تا ۴ میلیون تومان کاهش داد، اما این فرصت قطعا در سال آینده از دست خواهد رفت؛ چرا که چند درصدی که امروز به‌واسطه خواست دولت کاهش یافته، در سال آینده با افزایش هزینه‌ها دیگر ممکن نخواهد بود. در این زمینه بعضی از کارشناسان نیز پیش‌بینی می‌کنند که شرکت‌های خودروساز نیز همچون دیگر شرکت‌های تولیدی به‌طور حتم تولید با ضرر و زیان را متوقف خواهند کرد.

یکشنبه ۲۷ اسفند   ۹:۴۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.