سودای سفر تئاتر به خانه و خانواده/ منتظر یک میهمان فاخر باشید

۲۹م اسفند ،

بررسی ضرورت و اهمیت استمرار طرح تئاتر در خانه/۸

کانون خانه و خانواده به عنوان مقدس‌ترین مکان برای رشد انسان‌ها به لطف و همت بالای مسئولان از این پس و به جد میزبان یک مهمان فاخر خواهد بود: هنر درام.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، طی هفته قبل بررسی ضرورت و اهمیت استمرار طرح تئاتر در خانه در دستور کار گروه نمایش قرار گرفت و خوشبختانه به مدد این پیگیری خبرها خوبی هم از فعالیت مدیران در این حوزه دریافت شد.

در ادامه این گزارش، به گزیده ای از گفتگوهای انجام شده اشاره می‌کنیم:

 مدیر طرح: تئاتر در خانه ضامن ˝تئاتر برای همه˝/ ۴ اثر تازه در شبکه نمایش خانگی

مصلح تهرانی در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: تئاتر در خانه طرحی است برای اینکه شعار “تئاتر برای همه” را نهادینه کند، هدف اصلی طرح بیشتر این است که تئاتر در قالب تکنیک‌های دیجیتالی وارد سبد فرهنگی خانواده‌ها شود تا این امکان فراهم شود تا تعداد تماشاگر بیشتری یک اثر را تماشا کند و تئاتر فراگیر شده به رشد و ارتقا مخاطب کمک شود که مخاطب تئاتر به طور چشمگیری افزایش یابد.

مدیر طرح تئاتر در خانه عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۶ اثر تایید نهایی شده، در دوره مدیریت قبلی این طرح ۳۲ اثر ضبط شد و در دور تازه به سبب تداخل با جشنواره تئاتر فجر تنها ۴ اثر انتخاب شد و ضبط آنها انجام شده است و بعد از تعطیلات نوروز پخش این آثار در تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

 مشاور شاه‌آبادی: طرح شبکه نمایش خانگی تئاتر با جدیت دنبال می‌شود/ خبرهای خوش در راه است

محمد دشتگلی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، طرح تئاتر در خانه را یکی از مهمترین برنامه ‌های معاونت هنری ارشاد عنوان و تصریح کرد: این طرح بی‌شک در دراز مدت پاسخگوی نیاز جامعه خواستار تئاتر خواهد بود و در سبد خرید فرهنگی و هنری خانواده ها قرار خواهد گرفت.

مشاور هنری حمید شاه‌آبادی ادامه داد: در ابتدای آغاز این طرح تعدادی از تئاترهایی که در قبل به صحنه رفته بودند در قالب طرح تئاتر در خانه فیلمبرداری و عرضه شدند که این روند از سوی موسسه هنر و رسانه معاونت امور هنری ارشاد ادامه یافت.
پیشکسوت: طرح ˝تئاتر در خانه˝ گام تازهی برای توسعه تئاتر کشور است.

 پیشکسوت: طرح˝تئاتر در خانه˝ گام تازهی برای توسعه تئاتر کشور است

محمد علی کشاورز در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: هر کاری که برای هنرمندان تئاتر و دلگرمی آنها انجام شود عملی پسندیده است “تئاتر در خانه” نیز طرحی تاثیرگذار برای هنرمندان این عرصه است.
این هنرمند پیشکسوت تئاتر عنوان کرد: با “تئاتر در خانه” آثار به مردم معرفی می‌شود و در جذب و آشنایی تماشاگر با تئاتر موثر است.

 پیشکسوت: “تئاتر در خانه˝ آرشیوی از تجربیات تئاتری تهیه می‌کند

داوود فتحعلی بیگی در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: هر آنچه در طرح “تئاتر در خانه” وجود دارد مثبت است، یکی از مهمترین اثرات آن کمک به ماندگاری آثار تئاتری است.

فتحعلی بیگی ادامه داد: از سوی دیگر با ضبط و ثبت آثار با کیفیت در تهران آرشیوی از تجربیات تهیه می‌شود بنابراین این امکان برای اشخاصی که در شهرستان می باشند فراهم می‌شودتا این آثار را ببینند و از نکات آموزنده آن استفاده کنند.

 ˝مدرس دانشگاه: تئاتر درخانه˝ و ˝بنیاد ادبیات نمایشی ˝در بلندمدت به نام حمید شاه‌آبادی خواهند ماند

مسعود دلخواه در گفت و گو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین و در بررسی ضرورت و اهمیت استمرار طرح تئاتر در خانه اظهار داشت: از طریق ضبط تئاترها است که بسیاری اشخاص در دیگر استان ها و یا حتی در خارج از کشور از روند تولیدات تئاتر در پایتخت باخبر می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح تئاتر در خانه یک ترفند برای ماندگاری تئاتر امروز برای آیندگان است؛ این امر سبب می‌شود سال های آتی علاقه مندان به تئاتر تنها روند تولیدی آنها را در کتب نخوانند و یا در تخیل خود به آن نیاندیشند.

یک کارگردان: تداوم ˝تئاتر در خانه˝ تحقق ارتباط مردم با هنر نمایش است

هادی مرزبان در گفتگو با هنرآنلاین بعد ازبیان این مطلب که این طرح سبب ماندگاری آثار و ثبت آن برای آیندگان می‌شود گفت: این طرح تنها برای آیندگان نیست در حال حاضر نیز این طرح پلی ارتباطی است بین خانواده‌هایی که با تئاتر آشنایی کمی دارند و تماشاگر را به سالن تئاتر می‌کشاند.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر عنوان کرد: از نظر من “تئاتر در خانه” طرحی مثبت در حوزه معاونت هنری است به شرطی که تداوم پیدا کند، بعد از مراسم افتتاح این طرح دو اثر را بر روی صحنه بردم اما هنوز صحبتی در رابطه با ضبط آثارم با من نشده است.

به هر تقدیر، کانون خانه و خانواده به عنوان مقدس‌ترین مکان برای رشد انسان‌ها به لطف و همت مسئولان در نهاد معاونت امور هنری ارشاد از این پس و به جد میزبان یک مهمان فاخر خواهد بود: هنر درام.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.