سوددهی بالای اوراق مشارکت پروژه تکمیل سایپاکاشان

معاون مالی و اقتصادی سایپا خبر داد:

سوددهی بالای اوراق مشارکت پروژه تکمیل سایپاکاشان

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا از آغاز عرضه اوراق مشارکت طرح تکمیل پروژه سایپاکاشان در تاریخ ۲۲ مردادماه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ درصد طرح سایپاکاشان به اتمام رسیده اوراق مشارکت این طرح کاملاً سودده بوده و مورد استقبال متقاضیان قرار خواهد گرفت.

به نقل از سایپانیوز حسن امیری معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا در جریان برگزاری نشست خبری ظهر امروز اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار کارخانه سایپاکاشان، سالن های تولید در آن فعال هستند و یک سری اقدامات تکمیلی برای نهایی کردن این طرح باقی مانده که با طرح عرضه اوراق مشارکت قصد توسعه و تکمیل آن را داریم.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پیش بینی استقبال خریداران از این اوراق تصریح کرد: طرح سایپاکاشان ۹۰ درصد تکمیل شده و نگرانی در خصوص منابع و پیشرفت کار وجود ندارد ضمن اینکه فضای عمومی حاکم بر بورس اوراق بهادار از این طرح به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری یاد می کنند و با توجه به اینکه سرمایه گذاران به دنبال ریسک کمتر هستند از آن استقبال خواهد شد.
امیری خاطرنشان کرد: اوراق مشارکت با توجه به بلند مدت بودن آن اثر مثبتی بر روی سرمایه در گردش ما گذاشته و تامین مالی به این روش مزایای زیادی را در بر دارد و از طرفی دیگر چون این اوراق یک طرح مجزا است و ممکن است سودش حتی بیش از ۲۰ درصد باشد و باعث ایجاد رغبت در سرمایه گذار می شود.
وی افزود: علاوه بر تکمیل پروژه سایپاکاشان، بخشی دیگر از منابع بدست آمده حاصل از فروش اوراق به عنوان سرمایه در گردش مورد نیاز برای افزایش تولید در مجموعه سایپاکاشان استفاده خواهد شد.
معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: ما با برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم اتکا خود را از نظام بانکی و مالی به بازار سرمایه سوق دهیم و با توجه به این مطلب که در چند سال اخیر بحث افزایش سرمایه در سایپا متوقف بوده، قصد داریم برای چند سال روش های تامین مالی بلند مدت را جایگزین کنیم.
امیری اعلام کرد: گروه خودروسازی سایپا چند پروژه دیگر تامین مالی شامل عرضه اوراق اجاره صکوک و اوراق مرابحه با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار داده که تلاش می کنیم مجوز های لازم را از بورس گرفته و هر کدام را که زودتر به نتیجه رسید منتشر سازیم.
وی عنوان کرد: در مورد عرضه اوراق مرابحه ما جزء اولین شرکت هایی هستیم که در این حوزه مشغول فعالیت هستیم و امیدواریم با حمایت سازمان بورس اولین شرکتی باشیم که این اوراق را منتشر می کنیم.
وی افزود: در شرکت های تابعه و زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا هم برنامه هایی برای انتشار اوراق مشارکت وجود دارد که مجموع آن ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
معاون مالی و اقتصادی سایپا در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بدهی های خودروسازان به سیستم بانکی کشور گفت: بدهی شرکت های خودروسازی به سیستم بانکی و تامین کنندگان قطعه امری عادی بوده و نشان دهنده وجود فعالیت و طی شدن روال عادی فعالیت ها میان خودروسازان، قطعه سازان و شبکه بانکی است ضمن اینکه همیشه یکی از بهترین مشتریان بانک ها خودروسازان به ویژه سایپا هستند و بانک ها سود سرشاری از ارتباط با ما عایدشان شده است.
امیری بیان کرد: طبیعتاً نیاز مالی قطعه سازان زیاد است و مشکل نقدینگی هم وجود دارد اما فرصت بهبود و بهره وری نیز به همان میزان وجود دارد و چه در قطعه سازی و چه در خودروسازی باید میزان بهره وری و سودآوری مدنظر قرار گیرد.
وی در خاتمه یادآور شد: اوراق مشارکت تکمیل پروژه سایپاکاشان با مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان و مبلغ اسمی ۱۰۰ هزار تومان به تعداد یک میلیون و پانصدهزار برگه با سود علی الحساب ۲۰ درصد و سررسید چهار ساله با پرداخت سود سه ماهه به صورت روزشمار و معاف از مالیات و دارا بودن قابلیت خرید و معامله در بورس اوراق بهادار و بازخرید بدون جریمه عرضه خواهد شد.

شنبه ۲۱ مرداد   ۱۶:۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.