سود‌ده نبودن جایگاه‌ها جوسازی است

سود‌ده نبودن جایگاه‌ها جوسازی است

عصر خودرو : معاون وزیر نفت برخی خبر‌ها و اظهارنظرها درباره زیان‌‌ده بودن جایگاه‌های CNG را جو‌سازی دانست و اعلام کرد که شرکت گاز حاضر است جایگاه‌‌های CNG که صاحبان آن معتقدند سود‌ده نیستند را تحویل بگیرد و خود متولی این جایگاه‌ها شود.

به نقل از ایسنا جواد اوجی  با اشاره به این‌که دولت به جایگاه‌های CNG تخفیف‌هایی مانند محاسبه تعرفه برق آنها در زمان‌های کم‌باری و تعیین نرخ ارزش افزوده ۴۰ تومان برای اقتصادی‌ماندن جایگاه‌‌ها داده است، گفت: این تخفیف‌ها برای جایگاه‌داران CNG بسیار خوب بود.
وی با اشاره به این که جایگاه‌داران CNG همزمان با فروش گاز پول را از مردم دریافت می‌کنند، تاکید کرد: این جایگاه‌داران باید سهم دولت را از فروش گاز پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با طرح این سوال که چرا جایگاه‌داران پول گاز فروش رفته را که به‌طور نقد دریافت می‌کنند، پس نمی‌دهند؟ تصریح کرد: عدم پرداخت بدهی گاز توسط جایگاه‌داران بدتر از عدم پرداخت این بدهی توسط بخش صنعتی و بخش خانگی است.
اوجی با بیان این‌که برای تسهیل پرداخت بدهی گاز جایگاه‌داران CNG قبوض گاز آنها دو هفته یکبار صادر می‌شود، یادآور شد: البته تعداد جایگاه‌دارانی که نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمی‌کنند بسیار محدود است.
به گفته‌ی معاون وزیر نفت، بدهی جایگاه‌داران به شرکت ملی گاز ۳۸۰ میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه «ما می‌دانیم جایگاه‌داران CNG چقدر سود می‌کنند»، گفت: از یک جایگاه‌دار بپرسید که آیا حاضر است دو هفته بعد از سوخت‌گیری هزینه گاز را از مشتری دریافت کند؟ چرا نباید هنگامی که پول نقد از مردم دریافت می‌‌کنند بدهی خود را پس دهند؟
وی در پاسخ به این سوال که اگر جایگاه‌های CNG سود‌ده هستند چرا رستم قاسمی، وزیر نفت تاکنون چهار نامه خطاب به ریاست جمهوری در مورد افزایش کارمزد جایگاه‌داران ارسال کرده است؟ توضیح داد: به همه این نامه‌ها جواب داده شده و تیم‌های بازرسی موارد مورد نظر را بررسی کردند، در واقع خبر‌هایی که در این زمینه اعلام می‌شود جوسازی است.
 پیش از این رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG با اعلام این‌‌که از ۱۸ماه پیش تاکنون کارمزد این جایگاه‌داران افزایش نیافته، از غیراقتصادی بودن جایگاه‌های CNG خبر داده بود.

دوشنبه ۲۰ شهریور   ۱۱:۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.