سود اعلامی ۸۰ درصد” شرکت‌های بیمه” واقعی نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به صورت‌های مالی سال ۹۱ و ۹۲ شرکت‌های بیمه گفت: بیش از ۸۰ درصد شرکت‌های بیمه در شناسایی سود به درستی عمل نکرده و مصوبات شورای عالی بیمه را اجرا نکرده‌اند. –

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدابراهیم امین در دومین اجلاس سالانه انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با بیان اینکه هیچ فعالیتی بدون ایجاد تشکل‌های غیردولتی به نحو مطلوبی قابل انجام نیست، اظهارداشت: انجمن‌ها کمک می‌کنند تا نظرات کارشناسی و تضارب آراء ایجاد شود.

وی افزود: چنانچه اشخاص حرفه‌ای در روند تصمیم‌گیری مشارکت کنند، قطعاً آنچه به دست می‌آید به پیشبرد امور کمک خواهد کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه مرکزی مسئولیت نظارت را بر عهده دارد، گفت: این مسئولیت در کنار نقش تصمیم‌گیری و تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها وجود دارد و چنانچه این انجمن نقش خود را به خوبی ایفا کند به بیمه مرکزی کمک خواهد کرد.

وی در همین زمینه به چالش‌های صنعت بیمه پرداخت و گفت: وضعیت توانگری مالی برای ایفای تعهدات از مهمترین چالش‌های صنعت بیمه است و بیمه مرکزی در دوره تازه یکی از اولویت‌های خود را اصلاح وضعیت مالی شرکت‌ها قرار داده است.

امین تصریح کرد: نحوه محاسبه سود و زیان و بررسی صورت‌های مالی و همچنین نحوه اجرای مصوبات شورای عالی بیمه توسط شرکت‌ها در حوزه معاونت نظارت انجام خواهد گرفت.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به صورت‌های مالی سال ۹۲ و ۹۱ شرکت‌های بیمه گفت: با کمال تاسف بیش از ۸۰ درصد شرکت‌های بیمه در شناسایی سود به درستی عمل نکرده و مصوبات شورای عالی بیمه را اجرا نکرده‌اند.

به گفته وی، سودهای شناسایی شده از پشتوانه کافی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه اکثر شرکت‌ها از نیروهای باتجربه استفاده می‌کنند و همچنین اغلب شرکت‌ها متعلق به بخش غیردولتی بوده و به دنبال منافع سهامداران می باشند، گفت: اما با وجود همه این مسائل هنوز چالش‌ها در جایگاه خود باقی می باشند و در حوزه شناسایی سود به درستی عمل نمی‌شود.

امین اظهارداشت: شکایت‌ها از شرکت‌های بیمه افزایش یافته در حالیکه کار بیمه‌گری مبتنی بر مشتری مداری است و به نظر می‌رسد در صورت ادامه این روند محدودیت‌های قانونی نسبت به فعالیت شرکت‌های بیمه اعمال شود؛ چالش‌های مالی شرکت‌های بیمه در حالی است که ۴ سال پیش چنین شرایطی وجود نداشت و وضعیت شرکت‌ها بهتر بود.

وی با بیان اینکه اگر صنعت بیمه نتواند بین درآمدها و هزینه‌های خود تناسبی ایجاد کند آینده بیمه‌ها مطلوب نخواهد بود، افزود: رقابت سبب شد نرخ‌ها به کف برسد و از طرف دیگر مشتری مداری آسیب ببیند و بر همین اساس کاهش تقاضا و اعتماد به صنعت بیمه ایجاد می‌شود.

رئیس شورای عالی بیمه تاکید کرد: اگر این مسائل ادامه یابد در سال‌های آینده پورتفوی شرکت‌های بیمه تنها به سمت بیمه‌های اجباری پیش می‌رود، کمااینکه در حال حاضر ۸۰ درصد پورتفوی صنعت بیمه مربوط به بیمه خودرو و درمان است.

امین گفت: باید وضعیت بحرانی توانگری مالی شرکت‌ها اصلاح شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.