سود بالای نوکیا از فروش گوشی ۲۰ دلاری

۱۲ تیرماه ۱۳،

قیمت مواد مصرف شده در گوشی Nokia 105 در مجموع ۱۳٫۵۰ دلار بوده است. اگر هزینه‌های کارخانه‌ای را به این محصول اضافه کنیم نیز قیمت آن به ۱۴٫۲۰ دلار می‌رسد و نوکیا آن را به قیمت ۲۰٫۰۰ دلار در بازار به فروش می‌رساند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، آیا می‌توان یک دستگاه تلفن‌همراه را با قیمت ۲۰ دلار در بازار به روش رساند و از طریق آن به سود مالی دست یافت؟ شرکت نوکیا با طراحی تلفن‌همراه فوق ارزان(ULCH) خود موسوم به Nokia 105 توانست به این سوال پاسخ مثبت دهد.
 
شرکت نوکیا با عرضه این گوشی نشان داد که چگونه می‌توان یک تلفن همراه را با این قیمت ارزان به دست مشتری رساند و در عین حال روی آن سود کرد. این شرکت برای موفقیت در این زمینه مجموعه محدودی از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را در این گوشی عرضه کرد و آن را با یک طراحی یکپارچه و جامع به دست کاربران رساند تا رضایت آن‌ها را جلب کند.
 
این طور که مرکز تحقیقاتی IHS اعلام کرده است، شرکت نوکیا با تمرکز بر بخش سخت‌افزاری این گوشی و کاهش هزینه‌های تولید و تعیین قیمت خرده‌فروشی مناسب توانست ۳۰ درصد قیمت این محصول را به عنوان سود در اختیار بگیرد.
 
این طور که گفته می‌شود قیمت مواد مصرف شده در گوشی Nokia 105 در مجموع ۱۳٫۵۰ دلار بوده است. اگر هزینه‌های کارخانه‌ای را به این محصول اضافه کنیم نیز قیمت آن به ۱۴٫۲۰ دلار می‌رسد و نوکیا این محصول را به قیمت ۲۰٫۰۰ دلار در بازار به فروش می‌رساند که این رقم در زمره گوشی‌های فوق‌ارزان بسیار قابل ملاحظه است.
 
این اتفاق سبب شده است تا گوشی ۱۰۵ نوکیا در بخش سخت‌افزار محدودیت‌هایی را متحمل شود، اما در عین حال سود قابل ملاحظه‌ای را برای شرکت نوکیا به همراه داشته است.
 
لازم به ذکر است که حدود ۸ سال قبل شرکت نوکیا گوشی دیگری را با قیمت بسیار ارزان و با نام Nokia 1110 وارد بازار کرد که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت و در حالی که امکانات مشابه Nokia 105 داشت، توانست سود فراوانی را نصیب این شرکت بکند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.