سود جابجایی دلارهای قاچاق چقدر است؟

بینا- به تازگی و با افزایش بی سابقه قیمت دلار در ایران موج جدیدی از سفرهای غیر قانونی آغاز شده است. مقصد اغلب این مسافران مرزهای شرقی کشور به ویژه افغانستان است. اختلاف قیمت موجود بین دلار در افغانستان و ایران عامل این امر است.

براساس این گزارش مسافران غیر قانونی با سفر به مناطق نزدیک به مرز مشترک ایران و افغانستان به ویژه شهرهای هرات و فراه و مبادله دلار با افغانی های خریده شده(واحد پول افغانستان افغانی است) در ایران اقدام به قاچاق دلار به داخل کشور می کنند.

این اطلاعات می افزاید سود این تجارت به حدی است که نه تنها بسیاری از افغانیان که تاکنون در اقدامات خلاف قانون دیگری دست داشته اند را طی روزهای اخیر به خود جذب کرده است که برخی از ایرانیان نیز این کار را پیشه خود ساخته اند.

آخرین اطلاعات رسیده از منابع مطلع در مشهد حاکی از آن است که افراد فعال در جریان این مبادلات غیر قانونی بر اساس نرخ امروز در جابه جایی هر دلار حدود ۵۰۰ تومان سود می کنند.

به گزارش اقتصادایران آنلاین،کارشناسان معتقدند ورود بی حساب ارز و بدون نظارت مراجع قانونی ضمن آسیب به اقتصاد کشور می تواند زمینه سودجویی عده ای برای توزیع دلارهای تقلبی در کشور را فراهم کند .

به همین دلیل هشدار می دهند که خرید ارز از منابع غیر قاونی می تواند آسیب جدی به منافع مردم وارد سازد لذا بهتر است شهروندان در اینگونه امور دقت بیشتری به خرج دهند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.