سود خودروسازان حداقل ۱۷ درصد است/تولید با ضرر صحت ندارد

۱۳م آذر ،

چکیده: مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: نحوه محاسبه سود خودروسازان براساس هزینه فایده است و با سود ۱۷درصد(مثبت و منفی سه درصد)درنظر گرفته می گردد ، لذا این اظهارات که خودروسازان با ضرر تولید می کنند، صحت ندارد.

ˈشهرام میرآخورلوˈروز دوشنبه با بیان اینکه خودروسازان از سود کافی برخوردارند ، اظهار داشت: از سوی دیگر برای واردکنندگان خودرو نیز حداقل سود ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه اغلب خودروسازان فقط تولیدات قطعه سازان کشوررامونتاژ می کنند، تاکید کرد که سود اصلی باید به قطعه سازان تعلق گیرد و اگر ضرری هم در تولید خودرو اتفاق می افتد، به قطعه سازان تحمیل می گردد.

به گفته ی وی بدهی معوقه سه ماهه خودروسازان به قطعه سازان به بیش از ۱۰ ماه افزایش یافته که سبب توقف تولید قطعه سازان شده است.

میرآخورلو گفت: فعالان حوزه خودرو به طور مداوم درخواست افزایش قیمت دارند و این امر در صورتی قابل قبول است که تولیدکنندگان و واردکنندگان برای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اسناد قابل قبولی را ارائه دهند که متاسفانه کمتر شاهد این قضیه هستیم.

وی در واکنش به این موضوع که قطعه سازان خواهان افزایش قیمت خودرو برای دریافت طلب خود می باشند، خاطر نشان کرد: دلایل کاهش تولید کارگاه های قطعه سازی خودرو براساس مستندات موجود هیچ ارتباطی با عملکرد این سازمان ندارد و نرخ های اعلام شده از سازمان حمایت بر اساس سود است.

مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه کمبود سرمایه در گردش از جمله مسائلی است که سبب کاهش تولید شده است، تصریح کرد: بر همین اساس کاهش تولید خودرو به سبب بدهی معوق بیش از ۹ ماه به قطعه سازان، عدم نقل و انتقال و افزایش نرخ ارز، عدم همکاری شرکت های خارجی برای تامین قطعه و تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.