سود روباه پیر از اختلافات مذهبی کشور همسایه

طی روزهای اخیر سلطنت طلبان پروتستان ایرلند که طرفدار همکاری با انگلیس هستند با پرتاب سنگ به مراسم رژه جمهوری خواهان که به مناسبت اتحاد ایرلند برگزار می شد، حمله کرده اند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، در سیر تاریخ هرجا سخنی از استعمار به میان می ‌آید، بی اغراق نخستین کلمه‌ ای که به ذهن متبادر می ‌شود، نام کشور انگلستان (بریتانیای سابق) است. یکی از اقداماتی که باعث گسترش نفوذ انگلیس در کشورهای مختلف می شود، استفاده از اختلافات قومی و مذهبی است که اتحاد کشور را از بین می برد.

درگیری دهها ساله میان پروتستان ها و کاتولیک ها در ایرلند شمالی یکی از مصادیقی است که کمک زیادی به نفوذ بیشتر روباه پیر در این کشور کرده است. ایرلند شمالی در شمال جزیره ایرلند قرار دارد و همواره درگیر رسیدن به استقلال بوده است.

اکنون نیز پروتستان های حامی انگلیس و جمهوری خواهان کاتولیک در ایرلند شمالی بار دیگر با یکدیگر درگیر شده اند که موجب زخمی شدن دهها نفر شده است. طی روزهای اخیر سلطنت طلبان پروتستان ایرلند که طرفدار همکاری با انگلیس هستند با پرتاب سنگ به مراسم رژه جمهوری خواهان که به مناسبت اتحاد ایرلند برگزار می شد، حمله کرده اند.

پروتستان های سلطنت طلب در حالی تلاش کرده اند مانع از برگزاری این مراسم شوند که پیش از این درگیری هرگونه تجمع و گردهمایی پروتستان ها ممنوع اعلام شده بود. یکی از دلایلی که باعث عدم استقلال کامل ایرلند شمالی شده است،ه مین اختلافات مذهبی میان گروههاست که در نهایت، سود آن به نفع دولت انگلستان است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.