سود سپرده ها در روز تعطیل چگونه واریز می شود؟

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

شاید برای شما جالب باشد بدانید که در صورتی که روز آخر ماه تعطیل باشد تکلیف واریز سود سپرده های کوتاه مدت و بلندمدت چیست و چگونه واریز می شود.

معمولا در طی یک سال کمتر اتفاق می افتد که روز پایانی ماه همزمان با یک روز تعطیل باشد سوالی که مطرح می شود این است که واریز سود در این صورت چگونه انجام خواهد شد؟ 

هم اکنون در نظام بانکی کشور رسم بر این است که بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری سود سپرده های کوتاه مدت را در پایان ماه واریز می کنند. 

اما هستند بانک هایی نظیر بانک پاسارگاد و بانک مهر اقتصاد که سود سپرده های کوتاه مدت را دقیقا در همان روز افتتاح حساب واریز می کنند و بدین صورت همه روزه واریز سود دارند. 

در حالت عادی روز سی و یکم هر ماه برای ماه های ۳۱ روزه و سی ام هر ماه برای روزهای ۳۰ روزه سود حساب های کوتاه مدت واریز می شود. 

در صورتی که روز آخر ماه نیز تعطیل باشد بانک ها از دو راه استفاده می کنند بدین صورت که در نخستین راه که اکثر بانک ها از آن استفاده می کنند اینگونه است مثلا در روز ۳۰ ام مرداد ماه که آخرین روز کاری غیر تعطیل است تاریخ واریز سود را بصورت دستی عوض کرده و یک روز به جلو برده می شود و سپس واریز سود انجام می شود. 

روش دیگری واریز سود اینگونه است که تاریخ سیستم کامپیوتر و سرور مرکزی یک روز به جلو برده شده و سپس واریز سود انجام می شود. 

البته هستند موسسات مالی و اعتباری و تعاونی اعتبار غیر مجازی که برای روزهای تعطیل نیز سودی پرداخت نکرده و در همان روز سی ام بدون توجه به ۳۱ روزه بودن ماه واریز سود را انجام می دهد.

— .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.