سود مالزی از رونق گردشگری حلال در دنیا

۰۳م آذر ،

تحقیقات یک موسسه آماری در سنگاپور نشان می دهد که سود حاصل از گردشگری اسلامی در جهان در سال ۲۰۱۱ میلادی در حدود ۱۲۶ میلیارد دلار بوده است و تا سال ۲۰۲۰ این رقم می تواند به حدود ۱۹۲ میلیارد دلار برسد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، مسلمانان چیزی در حدود ۶۰ درصد از جمعیت کشور مالزی را تشکیل می دهند واین قشر عظیم و تاثیرگذار اقدامات جالبی برای توسعه این کشور انجام دادهاست. مدتی است که هتل های “حلال ” در این کشور با رونق خوبی مواجه شده و توریستهای مسلمان اسقبال مناسبی از این هتل ها دارند.

مسئولان ارشد صنعت توریسیم در کشور مالزی در حال اضافه کردن امکانات اسلامی به هتل های خود می باشند تا بتواند به نیاز توریست های مسلمان که تعدادشان در حال افزایش است پاسخ دهند.

“محمد عبدالرحیم” مدیر یک هتل سه ستاره در مالزی در این باره می گوید: مردم به دنبال چیزهایی می گردند که با سبک زندگی آنها یکی باشد. آنها به دنبال هتل هایی می باشند که بتوانند در آنجا غذای حلال و مکانی برای نماز خواندن پیدا کنند. عبدالرحیم در هتل خود طبقه ای را مخصوص مسلمانان قرار داده است که در آن بلندگویی نصب شده و قرآن پخش می کند. در اتاق های مخصوص مسلمانان نیز در کنار تخت ها قرآن قرار داده شده است.

در لابی این هتل ها اذان پخش شده و در نماز خانه امام جماعت حضور دارد تا نماز را با حضور مهمانان هتل به صورت جماعت برگزار کند.

در سال ۲۰۱۱ مالزی با پیشی گرفتن از ترکیه و امارات به عنوان اولین کشور جهان در جذب توریستهای مسلمان شناخته شد. در کشور مالزی بحث خدمات ویژه برای توریستهای مسلمان از سال ۲۰۰۶ آغاز شد و در حال حاضر این کشور پذیرای مسلمانان از کشورهای مختلف همچون امارات، سنگاپور، آمریکا و استرالیا است.

تحقیقات یک موسسه آماری در سنگاپور نشان می دهد که سود حاصل از گردشگری اسلامی در جهان در سال ۲۰۱۱ میلادی در حدود ۱۲۶ میلیارد دلار بوده است و تا سال ۲۰۲۰ این رقم می تواند به حدود ۱۹۲ میلیارد دلار برسد. امروزه در بسیاری از هتل های مالزی به غیر از نمازخانه و غذاهای حلال، جلسه هایی برای ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و حتی صندوقهای ویژه برای پرسیدن سوالات شرعی نیز نصب شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.