سود هنگفت شرکت‌های “تونی بلر” در سال قبل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نقدینگی دو شرکت تجاری متعلق به تونی بلر با افزایش چشمگیر سوددهی شان در سال مالی قبل بیش از ۱۳ میلیون پوند بوده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین، حساب‌های جدید ثبت شده در نهاد موسوم بهخانه شرکت‌ها در انگلیس فاش می‌سازد، سود یکی از شرکت‌های تجاری متعلق به “تونی بلر” اول وزیر اسبق این کشور در شبکه پیچیده شرکت‌های مالی و حقوقی وی با رشد تقریبا ۵۰ درصدی نزدیک به دو میلیون پوند بوده است.

بلر از زمان کناره گیری از عرصه سیاسی در سال ۲۰۰۷ ، میلیون‌ها پوند از طریق مجموعه ای از فعالیت‌های تجاری از جمله توصیه و مشورت دادن به دولت‌ها، همکاری مشورتی با بانک سرمایه گذاری “جی پی مورگان” آمریکا و سخنرانی‌های بین المللی پر درآمد کسب کرده است.

وی اصرار داشته است که نمی‌خواهد به یک ابرثروتمند تبدیل شود اما پس از آنکه به سرعت به یکی از گران ترین سخنرانان عمومی در جهان تبدیل شد و با هواپیمای جت خصوصی به نقاط مختلف جهان سفر کرد، سبک زندگی وی انتقادهایی را برانگیخت.

از جمله املاک بلر یک خانه چند میلیون پوندی در لندن و خانه ای در حومه شهر است که زمانی تحت مالکیت “سِر جان گیلگود” بود و پنج میلیون و ۷۵۰  هزار پوند خریداری شد.

شرکت “ویندراش ونچرز” که مالک اصلی آن تونی بلر است،‌ در سال منتهی به مارس۲۰۲۲  سودی بالغ بر یک میلیون و ۹۹۵ هزار پوند داشت که افزایش چشمگیری داشت.

دفتر بلر در پایگاه اینترنتی‌اش خاطر نشان کرده است که این گزارش ممتاز به نقل از‌ها نشان دهنده درآمدهای شخص بلر نیست بلکه اظهارنامه های مالی دو شرکتی است که از طریق آن هزینه های عملیاتی فعالیت‌های جهانی گروه تونی بلر پرداخت می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.