سود هنگفت یک واحد دانشگاه آزاد از یک هزینه اجباری

دانشجویان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در صورتحساب خود می بایست هزینه ایاب و ذهاب را نیز پرداخت کنند؛ خواه از این سرویس ها استفاده بکنند یا نکنند ناچاراند این هزینه را بپردازند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه در سال ۸۸ تا ۹۱ به طور میانگین ۸ هزار و ۲۰۰دانشجو بوده است. این دانشگاه در روندی نامتعارف با درج هزینه سرویس در صورتحساب شهریه مالی دانشجویان این دانشگاه، از تمامی دانشجویان در سال ۸۸ ترمی ۶ هزار تومان و در سال های ۸۹ تا ۹۲، از هر دانشجو ترمی ۸ هزار تومان هزینه سرویس ایاب و ذهاب اخذ می کرده است.

دانشگاه مذکور ، این هزینه را از تمامی دانشجویان این دانشگاه اخذ می کرد و برایش فرقی ندارد که آیا دانشجو از سرویس ایاب و ذهاب استفاده میکند یا نمی کند، در صورتی که این دانشگاه می توانست با استفاده از سیستم های الکترونیکی اقدام به صدور کارت تردد بکند.

با یک حساب ساده متوجه می شویم که این دانشگاه در طی سالهای ۸۸ تا ۹۱ مبلغ ۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال از دانشجویان بابت هزینه سرویس اخذ کرده است، در حالی که کمتر از بیست از درصد از دانشجویان با توجه به سرویس های ایاب و ذهاب فرسوده از این سرویس ها استفاده می کنند.

نکته جالب توجه اینکه مشخص نیست این شهریه های اضافی به چه حسابی واریز می شد که حسابرسان سازمان مرکزی متوجه نشده اند و یا نخواسته اند متوجه شوند که این پول ها کجا می رود!

در صورت صورت وضعیت شهریه ترم های مختلف یکی از دانشجویان این دانشگاه ، اخذ شهریه اضافه از دانشجویان در قالب سرویس ایاب و ذهاب را نشان می دهد ، این در حالی که کمتر از ده درصد از دانشجویان این دانشگاه از یک اتوبوسی که برای ایاب و ذهاب گذاشته شده است استفاده می کنند.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. احمد:

    سلام من دانشجوی ترم سه مهندسی برق دانشگاه ازاد واحد کرمانشاه طی این چند سال ترمی ۱۲هزار تومان برای سرویس گرفته اند در حالی که خبری از اتوبوس نبوده…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.