سود و امنیت دو ارکان اصلی در سرمایه گذاری

۲۱م اسفند ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: سود و امنیت ۲ رکن اصلی در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی کشور به شمار می آیند…

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آداب سرمایه گذاری در کشور معطوف به سود و امنیت است، به نحوی که تمام ابعاد امنیت از جمله امنیت قضائی، امنیت قانونی، امنیت مدیریتی و تامین سرمایه و … را در بر می گیرد.

البته موضوع تامین مالی، مالیات و هزینه های سربار و … را باید مورد توجه قرار داد تا بتوان رضایت خاطر صاحبان سرمایه را فراهم کرد.

ندیمی به ۷ فعالیت موثر در ایران اشاره کرد و گفت: کشاورزی، صنعت، آموزش، گردشگری، خدمات، فناوری و تجارت در کشور ما بازده بسیار خوبی دارند، زیرا کشور ما از مناطق جغرافیایی و اقلیمی بی نظیری برخوردار است و امکانات مناسبی برای رشد در این زمینه ها را دارد.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که بازار تامین مالی مثل بورس و بانک و موسسات مالی و اعتباری و تعاونی های اعتباری و … که در ایران پر رونق می باشند، جزء اهداف کلان اقتصادی به شمار نمی آیند و اهداف ما همان ۷ مورد را در بر می گیرد.

به طور مثال، موضوع تحریم سبب شده بتوانیم در کشاورزی فرصتی را ایجاد کنیم تا بتوانیم واردات را به حداقل برسانیم و در بسیاری از موارد اقدام به کاشت و برداشت کنیم و خودکفا شویم.

به این شیوه ضمن ثبات و پایداری سرمایه هزینه واردات را از بین می بریم و نه تنها در تهیه مصارف داخلی موفق هستیم، بلکه با صادرات محصولات تولیدی شاهد بازگشت سرمایه مصرفی به کشور هستیم.

نماینده کمیسیون اقتصادی استان گیلان، خاطرنشان کرد: با رویکرد به این ۷ مورد می توان ضمن افزایش صادرات و ارزآوری در کشور، واردات و ارزبری را کاهش داد و زمینه را برای ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان فراهم کرد.

ندیمی در پایان گفت: در صورتی که جوانان و متخصصان ما بتوانند اقلام وارداتی مثل جنس های مصرفی_ سرمایه ای را تولید کنند، به خودکفایی لازم خواهیم رسید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.