سود پژو و رنو از توافق هسته‌ای با ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سود پژو و رنو از توافق هسته‌ای با ایران

سود پژو و رنو از توافق هسته‌ای با ایران

ممتازنیوز: بلومبرگ در گزارشی نوشت: شرکت‌های خودروسازی فرانسوی پژو- سیتروئن و رنو از توافق هسته‌ای با ایران سود خواهند برد.

به گزارش ممتازنیوز، توافق هسته‌ای حاصل شده در ژنو، لغو تحریمها روی بخشهای خودروسازی، پتروشیمی، صنایع هواپیمایی، طلا و بیمه محموله‌های نفتی ایران را به همراه دارد. به علاوه این توافق به ایران اجازه می‌دهد که صادرات نفت خود را در سطح فعلی حفظ کند و مجبور به کاهش بیشتر نباشد.
ژان باپتیست توماس- سخنگوی شرکت پژو- گفت‌: علایم پیرامون از سرگیری همکاری ما با شرکایمان در ایران در مسیر درستی پیش می‌رود. ما از بازگشایی بازار خود در ایران استقبال می‌کنیم.
بر اساس این گزارش موفقیت این توافق بستگی به این دارد که طرفین به تعهدات خود عمل کنند و دولت اوباما مانع فشار کنگره برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران شود. شرکت‌های آمریکایی از این توافق نفعی نخواهند برد، زیرا تقریبا تمام تجارت آمریکا با ایران غیر از صنایع غذایی و دارو مدت‌هاست که متوقف شده است. حتی لغو محدود تحریمها در حال حاضر مزایای ملموسی به همراه خواهد داشت. لغو تحریم‌های صنعت خودروسازی تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری از دست رفته ایران را باز خواهد گرداند.
به گزارش ایسنا، فلورنس دو گلدفیم- مدیر ارتباطات شرکت رنو- گفت: لغو تحریمهای خودرو خبر خوبی برای ما است زیرا ایران یک بازار مهم برای رنو محسوب می‌شود. ما منتظر این هستیم که ببینیم شرایط از سرگیری فعالیتهای ما در ایران چه خواهد بود.
شرکت پژو به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال ۲۰۱۱، ۴۵۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو در قالب قطعات به ایران فروخت و این مساله ایران را به دومین بازار بزرگ پژو پس از فرانسه تبدیل کرد. این درحالی است که فروش این شرکت به ایران در سال گذشته با ۶۸ درصد کاهش به ۱۴۵هزار دستگاه رسید و شرکت فرانسوی صادرات خود به ایران را در فوریه ۲۰۱۲ به دلیل تبعیت از تحریم‌ها متوقف کرد.
ژان باپتیست دو شاتیون در ماه آوریل ۲۰۱۲ گفت: خروج از ایران باعث ضرر ماهانه ۱۰ میلیون یورویی پژو شده است.
پیتر فاس- تحلیلگر مستقر در فرانکفورت- هم گفت: پژو و کیاموتورز کره جنوبی دو شرکت بزرگ خارجی در ایران قبل از تحریمها بودند و جزو شرکت‌هایی هستند که از لغو تحریمها بیشترین بهره‌ را خواهند برد.
وی افزود: ایران یک بازار جذاب با ابعاد رشد بالا است و احتمالا یک عامل پیشرفت برای خودروسازی کل منطقه خواهد بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.