سود چندین برابری از پهنای باند اینترنت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در حال حاضر دولت تازه اقدامات مناسبی را در زمینه بهبود وضعیت پهنای باند در کشور انجام داده اگرچه هنوز با سرانه پهنای باند منطقه فاصله بسیار بسیاری داریم.
مسعود ریاضیات رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: ما باید در پایان برنامه پنجم توسعه مقام دوم را در منطقه کسب کنیم. برای رسیدن به این هدف وزارت ارتباطات باید با سرعتی بیشتر از قبل به پهنای باند کشور اضافه کند.
 
این کارشناس در رابطه با وضعیت پهنای باند در کشور افزود: درحال حاضر دولت تازه درحال افزایش پهنای باند در کشور است و در کنار این افزایش باید به موضوع دیگری نیز توجه کرد. باید قیمت پهنای باند را نیز متعارف کرد یعنی برروی پهنای باندی که به این شرکت‌ها می‌فروشند سودی اندک و منطقی دریافت کند اما درحال حاضر برروی پهنای باند چندین برابر سود گرفته می‌شود.
 
وی همچنین یکی از دلایل کم‌فروشی اینترنتی در کشور را بالا رفتن هزینه‌ها عنوان کرد و گفت: هزینه‌های عمومی اعم از قیمت آب، برق و غیره در چند سال قبل افزایش پیدا کرده است به علاوه تقاضای کاربران نیز برای دریافت سرویس اینترنت بالاست. این موضوعات دست به دست هم می‌دهد و کم‌فروشی را بوجود می‌آورد. اگر توجهی به میزان تقاضای کاربران برای دریافت اینترنت داشته باشیم و آن را با پهنای باند در کشور مقایسه کنیم سبب ضریب اشتراک بالا را درک خواهید کرد.
 
ریاضیات در پایان افزود: برطرف کردن مشکل پهنای باند و مشکل شرکت‌های خصوصی می‌‍تواند کمک به سزایی به بهبود وضعیت اینترنت در کشور داشته باشد و درحقیقت توجه به این دوعامل ضریب اشتراک را به یک به هشت نزدیک می‌کند. باید از طریق اینترنت بتوانیم اقتصاد کشور را توسعه دهیم. حال اگر این بستر با هزینه کم و کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار بگیرد این توسعه بهتر انجام خواهد گرفت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.