سورتمه‌سواری با خرگوش‌های غول‌آسا

۴ م دیماه ،

واکنش‌ منتقدان به ˝هابیت: یک سفر غیرمنتظره˝ ساخته پیتر جکسون//

پس از گذشت یک هفته از اکران فیلم ˝هابیت: یک سفر غیرمنتظره˝ اولین قسمت از سه‌گانه‌ای ˝پیتر جکسون˝ که براساس رمان ˝هابیت˝ نوشته ˝جی‌آرآر تالکین˝ ساخته شده، منتقدان و نویسندگان سینمایی به مرور نقطه نظرات خود را در رسانه‌های گروهی دربارهٔ این فیلم منتشر کردند.

به گزارش هنرآنلاین، “جفری مکناب”، منتقد ایندیپندنت با دادن سه ستاره، از چهار ستاره به این فیلم گفته: قسمت اول فیلم به این می‌ماند که سوار یک سورتمه شده باشید و با هیجان بسیار در حال حرکت باشید. هرچند با وجود تمام داد و فریادها اتفاق خاصی در قسمت اول نمی‌افتد اما سکانس‌های اکشن و طراحی صحنه خیره‌کننده فیلم ستودنی می باشند. صحنه تعقیب و گریز با حضور جادوگری با بازی “سیلوستر مکوی” که سوار بر سورتمه‌ای از خرگوش‌های غول‌آساست تکانی به فیلم می‌دهد.

بنابر این گزارش، “کریس توکی”، منتقد دیلی‌میل اما معتقد است؛ جکسون موفق نشده موفقیت “ارباب حلقه‌ها” را تکرار کند و نوشته: اگر انتظار دارید شاهکار دیگری ببینید، بهتر است انتظارات خود را پایین بیاورید. فیلم بسیار طولانی و بی‌رمق است.

این نویسنده افزوده: با این حال فیلم خالی از صحنه‌های بامزه، اکشن جذاب، بازی‌های خوب و کارگردانی خلاقانه نیست. فیلم لحظات خاصی دارد که بیننده را منتظر دو قسمت دیگر می‌سازد.

داستان سه‌گانه تازه “پیتر جکسون” در سرزمین میانی، ۶۰ سال پیش از سه‌گانه “ارباب حلقه‌ها” روی می‌دهد. “بیلبو” که یک هابیت است، برای پیدا کردن گنجینه دورف‌ها اجیر می‌شود، گنجینه‌ای که اکنون در اختیار یک اژدها به نام “اسموگ” است. او در طول راه حلقه را که در دست گولوم است، پیدا می‌کند.

“رابی کالین”، منتقد تلگراف دو ستاره به این فیلم تقریبا سه ساعته داده و نوشته: “فیلم پر است از چیزهای عجیب و غریب افراطی که سبب می‌شود اصلا حس دیدن فیلمی تالکینی به شما دست ندهد، انگار کسی در اینترنت متنی نوشته و از کتاب کلی تعریف کرده باشد. این شاخ و برگ‌های اضافی لازم بوده چون جکسون و کمپانی برادران وارنر می‌خواستند از داستان به نسبت کوتاه تالکین سه فیلم بسیار بلند خارج بکشند و تا آنجا که می‌شود با کمترین میزان هنرمندی و سرگرم کردن گیشه‌ها را بدوشند.

“پیتر برادشاو” نیز به فیلم سه ستاره از پنج ستاره داده و گفته زمان طولانی فیلم، بینندگان را به چالش می‌کشد. قرار است داستان روان و کوتاه تالکین به سه‌گانه‌ای برای فتح گیشه‌ها بدل شود و مدت زمانی مثل سه‌گانه “ارباب حلقه‌ها” را در بر بگیرد. جکسون این کار را با پیش‌زمینه سازی برای شخصیت‌ها و دقیق شدن در جزئیات انجام داده و کارش شبیه کسی است که با نرم افزار گوگل‌اِرث، روی نقشه کره زمین مدام زوم کند.

“برادشاو” نماهای خارجی فیلم را که در نیوزلند فیلمبرداری شده تحسین کرده و گفته حس مستندواری به این حکایت خیالی می‌دهد اما نماهای داخلی همگی تکراری می باشند.

در همین حال “کیت موئیر”، منتقد تایمز به فیلم چهار ستاره داده و گفته: اینکه جکسون تصمیم گرفته فیلم را ۴۸ فریم بر ثانیه و به شکل سه‌بعدی بگیرد، نه بطور معمولی ۲۴ فریم بر ثانیه به فیلم شفافیت و تصویری جذاب داده است.

منتقد امپایرآنلاین نیز به فیلم چهار ستاره داده و از انتخاب “فریمن” و بازی او به شدت تمجید کرده است.

گفتنی است، “هابیت: یک سفر غیرمنتظره” اولین فیلم سه‌گانه هابیت از روز ۱۴ ماه دسامبر (۲۴ آذرماه) به صورت دوبعدی، سه‌بعدی و آیمکس روی پرده سینماها رفته است.


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.