سوریان به خوشرنگترین مدال المپیک رسید

حمید سوریان ملی پوش وزن ۵۵ کیلوگرم تیم فرنگی فینال مسابقات کشتی بازی های المپیک ۲۰۱۲مقابل روشن بایراموف از آذربایجان به برتری رسید وصاحب گردن آویز طلا شد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، حمید سوریان نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم کشورمان که کشتی های خود را عصر امروز(۱۵ مردادماه) در سالن اکسل شهر لندن آغاز کرد پس از استراحت در دورنخست در دور دوم به مصاف آرسن ارالی یف از قرقیزستان رفت که توانست با نتیجه ۲ بریک این کشتی گیر را شکست دهدوی در دور سوم پیتر مودوس از مجارستان را از پیش رو برداشت.

دارنده ۵ مدال طلای جهان در مرحله نیمه نهایی مقابل هاکان نیبلوم دارنده مدال برنز جهان از دانمارک با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید و راهی رقابت فینال شد. سوریان که با راهیابی به فینال طلسم ۴۰ سال مدال نگرفتن کشتی فرنگی در بازی های المپیک را شکسته بود در یک مسابقه جانانه روشن بایراموف دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۰۸ پکناز آذربایجان را شکست داد و طلایی شد.

گفتنی است مسابقات اوزان ۶۰ ، ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی فردا (۱۶ مردادماه) برگزار می شود که امید نوروزی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار نخست خود به مصاف جیانگ شنگ از چین می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده انگلوف نفر سوم جهاناز بلغارستان و الیس کولمن از آمریکا مسابقه می‌دهد. در گروه نوروزی آلمات کبیسبایف نفر دوم جهان از قزاقستان نیز حضور دارد در طرف دیگر جدول نیز حسن علی یف قهرمان جهان از آذربایجان، جی هیون جونگ قهرمان المپیک آتن و نفر سوم جهان از کره جنوبی و زائور کورماگمدوف نفر سوم جهان از روسیه حضور دارند.
در وزن ۸۴ کیلوگرم حبیب اله اخلاقی در دور نخست به مصاف پاپلو شوری هرناندز از کوبا دارنده مدال نقره جهان می رود و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور دوم با برنده کشتی گیران آمریکا و میکرونزی مسابقه می‌دهد. در گروه اخلاقی نظمی آولوجا قهرمان جهان از ترکیه، ملونین نمونموی نایب قهرمان جهان از فرانسه، رامی هیتانیمی نفر سوم جهان از فنلاند، دامیان جانیکوفسکی نفر دوم جهان در سال ۲۰۱۱ و نناد زوگاج نفر سوم جهان از کرواسی حضور دارند.

 در دیگر گروه این وزن نیز سامان طهماسبی نفر سوم جهان از آذربایجان، الیم سلیم اف قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان از بلاروس و آلن خوگایف از روسیه حضور دارند.

همچنین در وزن ۱۲۰ کیلوگرم بشیر باباجان زاده نماینده کشورمان در دور نخست به مصاف سلمان از عراق می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با برنده حسن باروئف قهرمان و نایب قهرمان جهان و المپیک از روسیه و یوری پاتریکیف کشتی گیر مطرح ارمنستانی و دارنده مدال برنز المپیک روبرو می‌شود. در گروه باباجان‌زاده نورماخان تینالیف نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۱ نیز حضور دارد.

در گروه دیگر این وزن نیز میهاین لوپز کشتی گیر مطرح کوبایی و قهرمان المپیک و جهان و رضا کایالپ قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ حضور دارند.

همچنین سعید عبدولی و قاسم رضایی فرنگی کاران وزنهای ۶۶ و ۹۶ کیلوگرم روز سه شنبه(۱۷ مردادماه) به مصاف حریفان خود می روند./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.