سوریه به دنبال آشتی ملی است/برآیند کنفرانس ژنو۲ در تحکیم مواضع روسیه، چین و ایران

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به حضور روسیه، چین و ایران در کنفرانس ژنو ۲ با رویکرد متفاوت نسبت به غرب، این کنفرانس تحکیم مواضع این ۳ کشور را تقویت می‌کند.

“مصطفی قوام” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به حضور سوریه در کنفرانس ژنو۲ گفت: باید منتظر نتایج و عکس‌العمل شرکت‌کنندگان این کنفرانس در برابر اظهارات سوریه باشیم.

 
وی افزود: یکی از دلایلی که بشار اسد را وادار به حضور در کنفرانس می‌کند، بیان برخی حقایق است، که انتظار می‌رود طرح موضوع این واقعیات کمک زیادی به نتیجه این نشست برای بهبود شرایط سوریه داشته باشد.
 
قوام با دروغ خواندن ادعای غرب در خصوص تروریست بودن دولت سوریه، تصریح کرد: حضور بشار اسد در کنفرانس ژنو۲ می‌تواند نشانگر اهداف وی از مذاکره آشتی ملی و تفاهم ملی باشد.
 
این کارشناس سیاست خارجی ارائه مدارک از سوی بشار اسد در این کنفرانس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وجود مدارک مستند توسط سوریه دفاع بهتری از سوی این سه کشور در مقابل آمریکا را به همراه خواهد داشت.
 
وی با توجه به آگاهی شرکت کنندگان نشست ژنو۲ دربارهٔ اهداف غرب اظهار داشت: هدف آمریکا از تبلیغ دروغ دربارهٔ سوریه، تقویت جایگاه رژیم غاصب صهیونیستی و نابودی خط مقدم این کشور است.
 
قوام در مورد تأثیر ژنو ۲ بر عملکرد تروریست‌ها گفت: اگر کنفرانس به خوبی مدیریت شود، اثر مثبتی در جلوگیری از وحشی‌گری تروریست‌های سوری خواهد داشت و به موازات این رویکرد موفقیت حرکت‌های میدانی سوریه در قبال روند تروریست‌ها، می‌تواند آمریکا را دربارهٔ پیگیری سیاست غلط خود در این کشور متقاعد سازد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور روسیه، چین و ایران در کنفرانس ژنو ۲ با رویکرد متفاوت نسبت به غرب، این کنفرانس تحکیم مواضع این سه کشور را تقویت می کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.