سوریه به واردات سالانه ۹۰۰ هزار تن ال.پی.جی نیازمند است

خبرگزاری آریا-  مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز سوریه نیاز کشورش به واردات ال پی جی را سالانه ۹۰۰ هزار تن اعلام و اظهار امیدواری کرد جمهوری اسلامی این مقدار نیاز را تامین کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه انرژی پارس، نزیه جوهره در حاشیه سفر هیئت نفتی مشترک ونزوئلا و سوریه به عسلویه افزود: سوریه به واردات سالانه دو میلیون تن بنزین و گازوییل نیازمند است.
وی ادامه داد: برای تامین و توزیع این میزان فرآورده نفتی در سراسر کشور، پروژه احداث خطوط انتقال فرآورده های نفتی، در دستور کار وزارت نفت سوریه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز سوریه با تاکید بر گسترش روابط میان سوریه و ایران در حوزه صنعت نفت تصریح کرد: سفر هیئت اعزامی ونزوئلا و سوریه به ایران به منظور بحث و مذاکره برای نهایی کردن پروژه ساخت پالایشگاه الفروقلوس انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز سوریه با بیان این که نخستین نشست مجمع عمومی پالایشگاه الفروقلوس در تهران برگزار شده است، ادامه داد: سفر به عسلویه با هدف آشنایی با دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی در زمینه صنعت گاز و پتروشیمی انجام شده است.

جوهره در پایان این سفر و برگشت به دمشق، نتایج آن را در قالب یک طرح مدون برای توسعه صنایع پایین دستی سوریه به وزارت نفت کشور سوریه ارائه می دهد.
وی با اشاره به طرح های مهم صنعت نفت سوریه افزود: ساخت پالایشگاه های نفت و گاز، خطوط انتقال گاز و توسعه شبکه توزیع برق و صنایع زیرمجموعه با صنعت پالایش نفت، از مهم ترین پروژه های صنعت نفت سوریه است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز سوریه تصریح کرد: ترجیح می دهیم برای رفع کمبودها و نقاط ضعف خود به ویژه درباره گسترش صنایع پالایشی نفت و محصولات میانی صنعت پالایشگاهی سوریه، با یکپارچگی و هماهنگی بیشتر، از پیشنهادها و راهکارهای دوستان ایرانی بهره مند شویم.
هیئت مشترک صنعت نفت و پالایش سوریه و ونزوئلا با هدف آشنایی و بهره گیری از توانمندی های صنعت نفت ایران، روز ۱۸ اردیبهشت در سفر به عسلویه، از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدن کرد.
ایگور مارتینز، مدیر پروژه های وزارت نفت ونزوئلا و نزیه جوهره، مدیرعامل شرکت پالایش سوریه، سرپرستی هیئت یاد شده را به عهده داشتند؛ هیئت مشترک اعزامی سوریه و ونزوئلا در سفر یک روزه خود به عسلویه از فازهای ۱۵ و ۱۶، ۴ و ۵ و مجتمع بندری پارس و همچنین برخی مجتمع های پتروشیمی در منطقه ویژه پارس دیدن کردند.
مذاکره های مشترک جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا، سوریه و مالزی، در دو سال گذشته به توسعه همکاری های نفتی در زمینه توسعه تاسیسات پالایشی انجامید؛ پالایشگاه الفروقلوس سوریه با سرمایه گذاری مشترک چهار کشور یاد شده ساخته خواهد شد.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.