سوریه تنها نیست/ مواردی به طرح کوفی عنان اضافه خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: در نشست امروز دوستان سوریه در تهران، ضمن استفاده از پیشنهاد ۶ ماده‌ای کوفی عنان در خصوص سوریه، مواردی نیز به آن اضافه خواهد شد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در راستای نشست دوستان سوریه که بعداز ظهر امروز (پنج شنبه) در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: نشست امروز در سطح وزرای امور خارجه و معاونین چند کشور موافق سوریه از جمله ایران، روسیه، چین،‌ پاکستان،‌ هندوستان و ۵ الی ۶ کشور عربی برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این نشست به این معنی است که کشورهای غربی و مخالفان سوریه فکر نکنند که فقط آنها در راستای براندازی حکومت سوریه نشست برگزار می‌کنند، بلکه کشورهایی نیز هستند که در حمایت از دولت سوریه اقداماتی انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس همچنین اظهار داشت: در شرایط فعلی کار مخالفان سوریه سخت شده چرا که نظام حاکم بر سوریه با لطف خدا و حمایت مردم شکست‌های پی در پی را بر آنها تحمیل کرده است.

کوثری در ادامه به پیشنهاد ۶ ماده‌ای کوفی عنان در خصوص حل مناقشات داخلی سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با فشاری که به کوفی عنان آوردند نه تنها مانع از اجرای پیشنهادات بلکه منجر به استعفای فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در خصوص سوریه شدند.

وی افزود: در نشست امروز دوستان سوریه در تهران از پیشنهادات کوفی عنان استفاده شده و موارد دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: حل موضوع مناقشات داخلی سوریه راه‌حلی جز گفتگو و ارائه راهکار  سیاسی ندارد.

گفتنی است؛ نشست دوستان سوریه با حضور چند کشور موافق نظام حاکم بر سوریه بعد ازظهر امروز پنج شنبه (۱۹ مرداد ماه) در تهران برگزار می‌شود.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.