سوریه اعلام جنگ کرد

یک مقام بلند پایه امنیتی سوری گفت: ارتش سوریه استقرارش را در اطراف شهر حلب کامل کرده و آماده دریافت دستور حمله سرنوشت ساز به افراد مسلح است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، این مسئول سوری افزود به نظر می رسد این جنگ طولانی خواهد بود زیرا حلب برای نابودی افراد مسلح، صحنه جنگ خیابانی خواهد بود.
روزنامه الوطن سوریه نیز به نقل از یک منبع آگاه در حلب نوشت مأموریت کنونی ارتش وارد کردن ضربات دردناک به افراد مسلح و محاصره حلب برای جلوگیری از فرار افراد مسلح است.
علی بدوی گزارشگر المنار در گزارشی گفت: ارتش سوریه به انتقال مقادیر بیشتری از تجهیزات نظامی به حلب  اقدام کرده است.
افراد مسلح نیز تجهیزات نظامی خود را در این شهر تقویت کرده‌اند و برای نبردی که سرنوشت ساز توصیف شده است آماده می شوند.
روزنامه الوطن به نقل از منابع آگاه در حلب نوشت نبرد ارتش سوریه در حلب هنوز آغاز نشده است و مأموریت کنونی‌اش به وارد کردن ضربات دردناک به افراد مسلح و محاصره شهر حلب از همه طرف است تا جلوی فرار افراد مسلح  گرفته شود.
روزنامه الوطن افزود ارتش سوریه بررسیهای میدانی از ماهیت این نبرد و شرایط آن را به پایان رسانیده است و برخی ساکنان عشایری حلب در پی قتل عامهایی که افراد مسلح مرتکب شدند برای درگیری با آنها در کنار نیروهای ارتش قرار گرفته اند. افراد مسلح شماری از اعضای خانواده آل برّی را در حلب کشتند.
الوطن افزود مشارکت عشایر، شاید روند تحولات این نبرد را که ارتش برای آن آماده  می شود تغییر دهد.
از طرف دیگر تا زمان آغاز ساعت صفر و شروع عملیات، محله‌های حمدانیه، سکری، صلاح الدین، صاخور، باب النیرب، سیف الدوله، فرقان و کلاسه صحنه درگیریهای مداوم بین ارتش سوریه و افراد مسلح است. دو طرف در تلاشند پیشرفت میدانی در صحنه درگیری به وجود آورند.
 تعدادی افغانی و تبعه ترکیه در درگیریهای حلب کشته شدند

شمار دیگری از افراد مسلح از جمله تعدادی افغانی و تبعه ترکیه در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در برخی محله‌های حلب کشته شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ، ساکنان منطقه سیّد علی در حلب با شبه نظامیان تروریست درگیر شدند و آنها را از این محله بیرون راندند. نیروهای ارتش سوریه نیز با افراد مسلح تروریست مستقر در منطقه دانشکده علوم در حلب که تعدادی از آنها افغانی بودند درگیر شدند و در این درگیری همه افراد مسلح کشته شدند.
در منطقه پارک کواکبی حلب نیز نیروهای ارتش سوریه برای تعقیب افراد مسلح تروریست مورد حمایت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ترکیه ، عملیات ویژه انجام دادند و شمار زیادی از آنها را کشتند.
در منطقه بازار سیف الدوله نیز با همکاری مردم ، تروریستهای مستقر در این منطقه کشته شدند و اجساد شماری از ترکهای تروریست پیدا شد.
نیروهای ارتش همچنین با افراد مسلح تروریست در جاده حلب به رقّه درگیر شدند و نه فرد مسلح را دستگیر و چهار دستگاه خودروی آنان مجهز به تیربار و چندین قبضه تفنگ خودکار و نارنجک و بمب و مقادیر زیادی مهمات را مصادره کردند.

کشته شدن شمار زیادی از تروریستها درحمص، ‌حماه و درعا
بر اثر انفجار انبار سلاح و مهمات مورد استفاده گروههای تروریستی مسلح در حمص دهها نفر از آنان کشته و زخمی شدند.

 به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ، همچنین در درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و افراد مسلح در قصیر، حماه و درعا تعداد زیادی از تروریستها کشته و زخمی شدند.
در شهر القصیر نیز نیروهای دولتی با گروههای مسلح تروریست که در تلاش بودند به نیروهای حفظ امنیت حمله کنند درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن شماری ازتروریستها و دستگیری شش نفر از آنها منجر شد. آنان بمبهای آماده برای کار گذاری در خیابانهای شهر در اختیار داشتند.
نیروهای ارتش سوریه همچنین با گروههای تروریستی مسلح در منطقه جوسه در ریف قصیر، که یک دستگاه خودروی مجهز به دوشکا در اختیار داشتند، درگیر شدند. در این در گیری شماری از اعضای این گروه تروریستی کشته و زخمی شدند و خودروی مجهز به دوشکای آنان نیز با افراد داخل آن منهدم شد.
درمنطقه یادوده در ریف درعا نیز به هنگام تعقیب تروریستها، نیروهای سوری با اعضای گروههای تروریستی مسلح درگیر شدند.
در حماه نیز نیروهای سوری دهها بمب را در محله صواعق که گروههای تروریستی مسلح کار گذاشته بودند تا مردم و نیروهای حفظ امنیت را هدف قرار  دهند خنثی کردند.
همچنین نیروهای دولتی سوری اعضای یک گروه تروریستی مسلح را در محله صواعق دستگیر و سلاحهایشان را مصادره کردند.
۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.