سوریه بهانه است هدف بعدی ایران و روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر، رادیو “صدای روسیه” با زیر سوال بردن نیت واقعی آمریکا و کشورهای غربی برای مصالحه و توافق با محور روسیه – ایران –سوریه بیان می دارد که وقتی اجزای مختلف پازل غرب را کنار هم می چینیم، در می یابیم که هدف غرب از فشار آوردن به سوریه و بحران سازی در سوریه تضعیف و به زانو درآوردن ایران است و سپس بعد از ایران نوبت به روسیه خواهد رسید.

“صدای روسیه” با اشاره به بی نتیجه بودن مذاکرات مسکو میان غرب و ایران و زیر سوال بردن نیت واقعی غربی ها و با اشاره به اظهارات سریع غربی ها بعد از مذاکرات درخصوص اعمال تحریمها و تشدید آنها علیه ایران به نقل از “سرگئی دمیدنکو” تحلیلگر موسسه روسی تحلیل های استراتژیک می گوید : هدف غرب تضعیف نظام ایران است. غرب در تلاش است ایران را به سمتی بکشاند که تمام درآمدهایش را صرف تسلیحات و دفاع کند.

این رادیو فروش تسلیحات فراوان از سوی غربی ها به ویژه آمریکا به عربستان و دیگر رقبای منطقه ای ایران را با هدف ترغیب ایران به هزینه های دفاعی و در راستای این هدف غرب جهت تضعیف ایران ارزیابی می کند.

در پایان رادیو صدای روسیه با زیر سوال بردن هدف واقعی آمریکا و دیگر کشورهای غربی درخصوص دستیابی به یک راه حل منطقی برای بحران منطقه می پرسد: ایا غرب واقعا می خواهد با محور روسیه – ایران – سوریه درخصوص طرح هایش برای منطقه و سوریه  به مصالحه برسد؟ سپس در پاسخ به این سوال می گوید تمام شواهد و قرائن  در حال حاضرنشان دهنده این است که غرب چنین قصدی ندارد شاید در مذاکرات بعدی ایران و گروه ۵+۱ دو هفته دیگر در استانبول قصد چنین کاری را داشته باشند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.