سوریه به گورستان متجاوزان تبدیل خواهد شد/اسلام، انرژِی، ژئوپولتیک و امنیت رژیم صهیونیستی؛ ۴محور شکست آمریکا در منطقه

اردیبهشت ۱۴۰۳

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش سوریه سنگر مقاومت گفت: ملت و نظام سوریه از سرزمین خود که سنگر مقاومت است شرافتمندانه دفاع می‌کند و سرزمین خود را به گورستان متجاوزان تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار سلامی در همایش سوریه سنگر مقاومت در خصوص جنگ احتمالی آینده میان آمریکا و سوریه اظهار داشت: امروز در آستانه نقطه عطف و راهبردی در سرنوشت منطقه و جهان اسلام قرار داریم به طوری که احتمال وقوع واقعه‌ای سنگین با پیامدهای سنگین و زمانی وسیع وجود دارد.
 
وی افزود: التهابی روانی و سیاسی تحت سیاست و استراتژی نظام سلطه و استکبار با مدیریت آمریکا به وجود آمده و آن چه که امروز شاهد آن هستیم حاصل تراکم شکست های آمریکا و متحدان منطقه ای و غربی او در اعمال استراتژی های سه دهه قبل است.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص اهمیت های منطقه برای آمریکا اظهار داشت: منطقه خاورمیانه یا جهان اسلام و به عبارتی دقیقتر منطقه غرب آسیا دارای ۴ موضوع کلیدی شامل اسلام، انرژِی، ژئوپولتیک و امنیت نظام های وابسته به آمریکا بالاخص رژیم صهیونیستی است.  
 
سردار سلامی افزود: این ۴ موضوع پیکره بندی راهبردهای آمریکا در منطقه را شکل داده و شکست های استراتژیک آمریکا حول این ۴ محور عامل تغییر سیاست آمریکا در جهان اسلام شده است.
 
وی در خصوص هدف آمریکا از تغییر سیاست ها تاکید کرد: پیدایش خاورمیانه تازه و بزرگتر به مفهوم نوسازی سیاسی خاورمیانه و با تغییر نظام های نامطلوب از دید آمریکا در منطقه و هم سوسازی کلیه نظام های منطقه با منافع آمریکا صورت گرفته است.
 
جانشین کل سپاه ادامه داد: غرب آسیا سکوی پرتاب کلیه کشورها برای رسیدن به سلطه در جهان است و هیچ کشوری بدون تسلط بر این منطقه نخواهد توانست برجهان تسلط یابد.
 
وی تصریح کرد: استراتژی تسلط آمریکا بر نفت منطقه برای تسلط بر انرژی سایر مناطق جهان از اهداف آمریکا بوده و همین موضوع اهمیتی ژئوپولتیک برای منطقه خاورمیانه ایجاد کرده است.  
 
سردار سلامی افزود: آمریکایی ها به دنبال جایگزینی اسلام آمریکایی با اسلام ناب و انقلابی بوده به طوری که قصد دارند مزیت ها و قدرت بسیج انرژی‌های مسلمانان که ناشی از اسلام انقلابی است را متناسب با نیازها و اولویت های خود تغییر دهند.  
 
وی ادامه داد: ارزش های ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک در کنار وجود نفت و فرهنگ اسلامی در منطقه ای که رژیم صهیونیستی کاملا در آن محو و مهار شده آمریکایی ها را بر آن داشت تا برای دهه های متمادی اهداف و منافع خود را در منطقه تعریف کند.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: برخلاف تمامی تلاش های آمریکا امروز جبهه مقاومت شعاع تاثیر این کشور را در منطقه تنگ کرده و موج بیداری اسلامی واقعیتی است که در برابر سناریوهای آمریکا ایستاده است.  
 
وی افزود: تقابلی میان مردم منطقه که از سیاست های توسعه طلبانه آمریکا آگاه شده اند از یک سو و مقاومت سنگینی از طرف آمریکا برای حفظ منافع قبلی خود ایجاد شده که تحولات امروز منطقه را شکل داده است.
 
سردار سلامی تصریح کرد: آمریکا از تلاش های خود در منطقه دستاوردی جز شکست نداشته و مداخله نظامی آن ها در عراق و افغانستان برخلاف انتظار آن ها برای سالیان دراز به طول انجامید.  
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با تکیه بر تجربه های روشن خود اخطار می دهد که اگر سلطه گران عبرت ها و درس های تاریخی توجه نکنند گرفتار تلخی های آن خواهند شد.  
 
سردار سلامی تاکید کرد: انبساط پذیری بحران در این منطقه بسیار بالاست و منطقه به مثابه باتلاقی است که هر قدرتی از جمله آمریکا هر چه بیشتر در آن دست و پا بزند بیشتر در آن فرو خواهد رفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.