سوریه: ترکیه از تروریست ها حمایت می کند

به گزارش ایرنا، این وزارتخانه با ارسال دو نامه برای دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت این سازمان که در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد، افزود: متاسفانه دولت ترکیه که سالها ادعای مبارزه با تروریسم را داشته است نه تنها اقدامی در این راستا انجام نداده بلکه با حمایت از تروریست ها برای اقدام علیه مردم سوریه، قوانین بین المللی و قواعد حسن همجواری را نادیده گرفته است.

در ادامه این نامه ها آمده است: ترکیه در همین راستا به هزاران تروریست القاعده ، تکفیری و وهابی اجازه داده است تا از طریق این کشور وارد سوریه شده و جرایمی مانند قتل افراد بیگناه، انفجار، مثله کردن اجساد و گسترش هرج و مرج و ویرانی را در این کشور دنبال کنند.

وزارت خارجه سوریه افزود: ترکیه نه تنها از گروه های مخالف سوریه از کشورهای عربی و غیرعربی استقبال کرده و با پول و سلاح آنان را تقویت می کند بلکه پایگاه هایی برای آموزش افراد و اتباع مزبور در اختیار آنان قرار داده است.

در ادامه نامه های مزبور آمده است: بر اساس اعلام رسانه های جهانی در ماه های اخیر نیز دولت ترکیه به صورت خاص از ارسال مقادیری سلاح از لیبی و دیگر کشورها برای رسیدن آنها به دست تروریست ها در سوریه مساعدت و حمایت کرده است.

سوریه در ادامه با درخواست برای تشکیل فوری کمیته ای جهت تحقیق در این ارتباط افزود: ادامه سکوت در ارتباط با این جنایت ها در راستای همپیمانی غیراخلاقی بین ترکیه و برخی از اعضای بانفوذ در شورای امنیت است.

خاورم**۱۴۳۶**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.