سوریه حلقه وصل ایران شیعی با جهان تسنن است

 به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رضا امیری قبل از ظهر سه‌شنبه در هجدهمین همایش مسئولان هیئت‌های رزمندگان کشور که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با تأکید بر لزوم اصلاحات در حکومت سوریه گفت: طرح‌های غربی در پوشش‌های مختلفی خواستار براندازی نظام سوریه هستند و به عقیده ما تنها اصلاحات در این کشور کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر طرح کوفی عنان برای سوریه به طور کامل مورد اجرای همه طرف‌های درگیر اعم از دولت، مخالفان مسلح و کشور‌های دیگری که به این گروه‌ها کمک می‌کنند، قرار می‌گرفت مطلوب بود ولی با نقض آن از سوی گروه‌های مسلح مواجه هستیم.

مدیر کل حوزه عربی شورای عالی امنیت ملی با تشریح اوضاع کشور‌های منطقه و نحوه موضع گیری سران آنها گفت: تغییر منافع بازیگران بین المللی سبب شد تا عربستان که در ابتدا از نظام بشار اسد حمایت می‌کرد و چندین بار ولیعهد عربستان را برای حمایت از وی به این کشور فرستاده بود، ناگهان به عنوان مخالف این کشور وارد عرصه شود.

دروازه ورود به خاورمیانه در اختیار ایران است

امیری با بیان اینکه ورود به خاورمیانه دو دروازه بزرگ دارد که شامل مدیترانه و خلیج فارس می‌شود، تصریح کرد: غرب که در طول سی سال گذشته نتوانسته بود به این حوزه وارد شود با حمایت از مخالفان نظام سوریه به دنبال گرفتن انتقام از ایران و ورد به این منطقه است.

 وی افزود: این دو دروازه بزرگ اکنون در اختیار ایران اسلامی است و همه کشورهای منطقه نیز بر آن اذعان دارند که نه از راه لبنان که حزب الله در آن مستقر است و نه از طریق خلیج فارس که ایران در آن قدرت بلامنازع است نمی‌توان به این حوزه وارد شد لذا درصدد برآمده‌اند تا با اقدامات خرابکارانه در سوریه از ایران انتقام بگیرند.

گفتمان ظلم ستیزی در منطقه راه افتاده است

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه انقلاب منطقه همگان اعم از غرب و حاکمان فاسد منطقه را غافلگیر کرد، گفت: ما همواره براین مسئله تاکید کرده‌ایم که انقلاب‌های منطقه اسلامی است البته این بدان معنا نیست که آن‌ها حکومتی شبیه ما تشکیل می‌دهند بلکه منظور آنست که گفتمان ظلم ستیزی در منطقه راه افتاده و اکثر انقلابیون اسلام خواه هستند.

 وی همچنین درخصوص تحولات بحرین نیز افزود: ما همواره بر حل مسالمت آمیز و بدون خشونت مسائل در این کشور تاکید داریم و معتقدیم باید ملت مظلوم بحرین از حق رای دادن آزادانه و توزیع عادلانه نمایندگان مردم در حکومت برخوردار باشند.

مدیرکل حوزه عربی شورای عالی امنیت ملی با بیان عمیق‌تر شدن مطالبات مردم در این کشور گفت: کنفرانس حقوق بشر در ژنو در اول خرداد و سایر اقدامات این حوزه نوید پیروزی در آینده نزدیک را می‌دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.