سوریه در عید سعید قربان آرام خواهد گرفت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: شورای امنیت با حمایت روسیه، چین و برخی دولت‌های دیگر با اجرای آتش بس در سوریه در روز عید قربان موافقت کرده است و درگیری‌های سوریه در این عید بزرگ آرام خواهد گرفت.

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح اجرای آتش بس در سوریه گفت: شورای امنیت با حمایت روسیه، چین و برخی دولت‌های دیگر با اجرای آتش بس در سوریه در روز عید قربان موافقت کرده است بنابراین درگیری‌های سوریه در این عید بزرگ آرام خواهد گرفت.

وی افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی حامیان سوری و اخضرابراهیمی برای برقراری آتش بس؛ جناح‌های مسلح و تندرو در سوریه، این امر را از دست دادن نوعی فرصت برای خود می‌دانند بنابراین تعارض و اختلافات داخلی باعث شده در کنار امیدواری برای آتش بس دائمی، نگرانی‌هایی نیز وجود داشته باشد.

نعیمی با اشاره اینکه احتملاً گروه‌های مخالف در اجرای موافقت‌آمیز این طرح مشکل ایجاد خواهند کرد؛ ادامه داد: در بحران سوریه، بازیگرانی وجود دارند که نقش مهمی در این مسئله ندارند اما با اقدامات نادرست خود در تخریب پیشنهادها و راهکارهای مسالمت آمیز حل و فصل بحران سوریه تأثیرگذار هستند و ممکن است حتی با تیراندازی در نقاط مختلف سوریه بخواهند آتش بس را غیر واقعی جلوه دهند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان تصریح کرد: در بحران سوریه غیر از آتش بس و راهکار سیاسی، راه دیگری وجود ندارد و این عامل امیدوارکننده‌ای برای اجرای آتش بس دائمی در این کشور است لذا همه طرفین درگیر باید با تمام تلاش در کاهش خشونت‌ها و برقراری امنیت و آرامش فعالیت کنند.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.