سوریه کشتن خلبانان را تکذیب کرد – بین الملل

ˈعصمت یلمازˈ وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه ادعای شبکه تلویزیونی ˈالعربیهˈ عربستان مبنی بر اینکه خلبانان ˈاف -۴ ˈ سرنگون شده ترکیه توسط سوریه کشته شده اند را رد کرد .
یلماز در آنکارا به خبرنگاران گفت: اطلاعیه های رسمی ستاد فرماندهی ارتش و وزارت خارجه ترکیه روشن است و در این اطلاعیه ها تاکنون به چنین موردی اشاره ای نشده است.

وی با اشاره به اینکه ادعای شبکه خبری العربیه در وزارت خارجه ترکیه بررسی می شود ، افزود: با استناد به داده های موجود، ادعای کشته شدن خلبانان ترکیه توسط سوریه به هیچ وجه صحت ندارد.

وزیر دفاع ترکیه گفت: توضیح لازم در این زمینه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

از آغاز مطرح شدن ادعای شبکه خبری العربیه عربستان ، این اولین اظهار نظر رسمی یک مقام بلند پایه ترکیه می باشد.

شبکه تلویزیونی العربیه شنبه گذشته در گزارشی ادعا کرد: دو خلبان ترکیه که اخیرا جنگنده اف چهار آنها هدف حمله موشکهای سوریه قرار گرفته بود، زنده دستگیر شدند ولی پس از مدتی به قتل رسیده اند.

این شبکه تلویزیونی در گزارشی با استناد به آنچه اسناد امنیتی دولت سوریه خوانده ، اادعا کرد: جنگنده ترکیه که در شرق دریای مدیترانه هدف قرار گرفت و سقوط کرد، با یک فروند موشک ضد هوایی سوریه سرنگون شد.

در این گزارش آمده است که نیروهای امنیتی سوریه توانسته اند دو خلبان این جنگنده را زنده دستگیر کنند، اما پس از مدتی آنها را کشتند و جنازه شان را در محل حادثه رها کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ادعای العربیه را نظریه توطئه قلمداد کرده و روسیه نیز به شدت به این ادعاها واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده است.

یک فرونده جنگنده اف – ۴ ترکیه در اوایل تیرماه گذشته در آبهای شرق دریای مدیترانه توسط پدافند هوایی سوریه با عنوان اینکه حریم هوایی این کشور را نقض کرده ، مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

ترکیه مدعی شده است که این جنگنده ماموریت داشت در آبهای بین المللی شرق دریای مدیترانه عملکرد سامانانه جدید راداری را که برای رفع نقطه کور راداری ترکیه در این منطقه فعال شده ، آزمایش کند و در حین این ماموریت با موشک ساقط شده است.

این درحالی است که سوریه اعلام کرده است که این جنگنده را که حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود، توسط ضد هوایی مورد هدف قرار داده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.