سوریه: گروه های تروریستی شهروندان را سپر دفاعی خود قرار دادند

خبرگزاری سوریه (سانا) بامداد سه شنبه به نقل از این مسئول که خواست نامش فاش نشود، افزود که دولت سوریه به منظور حفظ جان شهروندان از یک هفته پیش برای خارج کردن شهروندان بیگناه از مناطق حضور گروه های تروریستی در شهر حمص و انتقال آنها به مناطق امن تلاش فراوانی کرده است.

این مسئول تاکید کرد که در ارتباط با انتقال شهروندان به مناطق امن با فرماندهی ناظران بین المللی و مقامات محلی سوریه در شهر حمص تماس هایی برقرار شد، اما هیات ناظران به دلیل مخالفت گروه های تروریستی در تحقق این هدف ناکام ماند.

به گفته این مسئول وزارت خارجه سوریه، به استاندار حمص اعلام شده بود که به محض خروج شهروندان از شهر حمص وسایل نقلیه و مایحتاج روزمره در اختیار آنها گذاشته شود، اما قصد گروه های تروریستی از همان آغاز معلوم بود.

وی در ادامه افزود که قصد این گروه ها تحقق دستاوردهای تبلیغاتی پست از طریق استفاده از عامل زمان و متهم کردن دولت به خودداری از خروج شهروندان بیگناه است.

این مسئول سوری گفت: از آنجایی که هدف اصلی دولت خروج شهروندان بیگناه از حمص بوده، اقدامات گروه های تروریستی و آمران آنها در خارج از کشور را فاش نکرده است.

وی در خصوص اقدامات این گروه ها و آمران خارجی آنها توضیح بیشتری نداد.

به گفته این مسئول، دولت سوریه برای پایان دادن به گرفتاری این شهروندان که گروه های تروریستی با زندگی آنها تجارت می کنند، هیچ جایی نمانده که به آن رجوع نکرده باشد، اما این گروه ها همه درها را بسته اند.

وزارت خارجه سوریه بار دیگر تاکید کرد که دولت آماده است همه شهروندان گرفتار در دست گروه های تروریستی را بدون قید و شرط و از هر راهی که این اقدام انسانی را تسهیل کند، خارج کند.

این مسئول وزارت خارجه سوریه از همه طرف هایی که قادر هستند گروه های تروریستی را تحت فشار قرار دهند، خواست که انها را به تعرض نکردن به شهروندان بیگناه و تسهیل خروج آنها از مناطق حضور خود وادار کنند.

خاورم**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۲۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.