سوزان رایس تمدید ماموریت نیروهای ناظر صلح را در سوریه بعید دانست

به گزارش ایرنا، رایس که پنجشنبه در پایان جلسه شورای امنیت با خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد: به نظر نمی رسد شرایط لازم برای ادامه فعالیت این نیروها در سوریه وجود داشته باشد.

وی بدون اشاره به نقش گروه های مسلح مورد حمایت امریکا در گسترش خشونت و استفاده این گروه ها از سلاح سنگین مدعی شد به کارگیری سلاح سنگین توسط حکومت سوریه مانع بزرگی بر سر ماموریت نیروهای ناظر صلح بین المللی ایجاد کرده است.

رایس افزود: این نیروها مسلح نیستند و در نهایت درباره تمدید ماموریت آنها با ‘بان کی مون’ دبیرکل سازمان ملل مشورت خواهد شد.

نماینده دائم امریکا در سازمان ملل در عین حال گفت: امریکا برای حضور سازمان ملل در سوریه در قالبی دیگر به منظور کمک های انسانی مشکلی نمی بیند.

ماموریت نیروهای صلحبان اواخر خردادماه به منظور توقف خونریزی در سوریه و آغاز گفت وگوهای سیاسی در این کشور آغاز شد.

قرار است هفته آینده شورای امنیت درباره تمدید ماموریت نیروهای ناظر صلح بین المللی در سوریه تصمیم گیری کند.

آمریکا پیشتر با ادامه ماموریت این نیروها در سوریه مخالفت کرده که با اعتراض ‘ویتالی چروکین’ نماینده روسیه روبه رو شده بود.

به دنبال صدور قطعنامه شورای امنیت برای تمدید یک ماهه ماموریت این نیروها در ماه گذشته نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفته بود تمدید ماموریت نیروهای صلحبان اجازه عقب نشینی و خروج هماهنگ و امن آن ها را از خاک سوریه فراهم می کند.

در مقابل چروکین این قطعنامه را گامی در جهت ادامه ماموریت نیروهای صلحبان در سوریه توصیف کرده و گفته بود، بر خلاف آنچه سوزان رایس می گوید هدف این قطعنامه نه خروج هماهنگ این نیروها از سوریه، بلکه ادامه فعالیت آن ها در این کشور است.

اروپام**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۳۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.