سوزوکی اس‌اکس ۴ رقیب قشقایی شد

۲۶م اسفند ،

سوزوکی اس‌اکس ۴ رقیب قشقایی شد

Bookmark and Share

سوزوکی با هدف ساخت رقیبی برای نیسان قشقایی نسل تازه مدل اس‌اکس‌۴ خود را با ابعادی بزرگ‌تر به بازار عرضه خواهد کرد. کارخانه ژاپنی که تخصصش ساخت خودروهای کوچک است نمونه‌ای از این مدل تازه را هفته قبل در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. 

قرار است این خودرو از پاییز آینده در کارخانه سوزوکی در مجارستان ساخته شود. کراس‌اوور تازه سوزوکی در کلاس سی خواهد بود و سوزوکی می‌گوید کم مصرف است و نیروی موتور به هر چهار چرخش منتقل می‌شود. 

ظاهر خودروی تازه بیشتر به یک هچ‌بک با ارتفاع بیشتر شبیه است تا یک خودروی بیابانی. ماشین با طول ۴۳۰۰ میلی‌متر ۱۵۰ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل پیشین اس‌اکس‌۴ است. جای بار ماشین ۴۳۰ لیتر اعلام شده و می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب با چیدمان مختلف فضای بار را بیشتر کرد. 

سوزوکی برای این خودرو موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و توربودیزل انتخاب کرده است. با کمک سیستم خاموش شدن خودکار موتور هنگام ایستادن میزان تولید دی اکسید کربن ماشین نسبت به مدل قبلی کاهش پیدا کرده است.

سوزوکی با توجه به رونق خودروهایی نظیر نیسان قشقایی و آمدن مدل‌هایی مشابه از خودروسازان اروپایی و ژاپنی به این بازار پررونق، تصمیم به بزرگتر‌ کردن اس‌اکس ۴ گرفته است اما مدیران این کارخانه می‌گویند این به معنی تغییر سیاست کلی شرکت نیست. توشیهیرو سوزوکی، معاون سوزوکی می‌گوید «شهرت و اعتبار ما با خودروهای کوچک تعریف می‌شود و قدرت ما در ساخت این خودروها است.»

آقای سوزوکی می‌گوید بزرگ‌تر شدن اندازه خودروهای سوزوکی به همیجا ختم می‌شود و برنامه بعدی این کارخانه ساخت یک خودروی کوچک لوکس برای رقابت با خودروهایی نظیر فیات ۵۰۰ و سیتروئن دی‌اس ۳ است.

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | سوزوکی | اس‌اکس ۴ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۱۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.