سوزوکی برای نیسان قشقایی نقشه کشید

سوزوکی برای نیسان قشقایی نقشه کشید

Bookmark and Share

سوزوکی با معرفی کانسپت اس-کراس در نمایشگاه خودرو پاریس اعلام کرد به زودی یک کراس‌اوور (شاسی‌بلند‌ کوچک) به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود رقیبی جدی برای نیسان قشقایی، فورد کوگا و فولکس‌واگن تیگوان است. 

این کارخانه ژاپنی را می‌توان بنیانگذار ساخت شاسی‌بلندهای کوچک نامید. این کارخانه در ۱۹۷۰ میلادی با ساخت مدل جیمی به سازنده دو دیفرانسیل‌های کوچک مشهور شد و در سال ۲۰۰۶ هم مدل SX4 را همراه با فیات به بازار عرضه کرد که انتخابی متفاوت برای کسانی بود که آسایش رانندگی در شهر را با توانایی‌هایی خارج از جاده در یک خودرو جستجو می‌کردند. 

سوزوکی برای نیسان قشقایی نقشه کشید

اما SX4 خودرویی کوچک و بینابین بود که با ورود مدل‌های جدید به بازار بیابانی‌های کوچک رفته‌رفته توان رقابت را از دست داد. از طرف دیگر برعکس بازار خودروهای سواری، بازار کراس‌اوور‌ها نه تنها در اروپا بلکه در چین و بازارهای دیگر در حال رشد است و سوزوکی می‌خواهد با ساخت مدلی جدید که بزرگ‌تر از SX4 باشد با تمام قوا در کلاس C رقابت کند.  

از نظر ظاهری، کانسپت S-Cross بسیار اسپورتی تر از SX4 است و می‌توان خطوط آن را با رنج‌روور ایووک مقایسه کرد. سوزوکی که به ساخت خودروهای کوچک اما جادار مشهور است، حداکثر استفاده را از تخصصش کرده و می‌گوید بزرگترین جای بار در بین رقیبان در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

تمرکز در طراحی بر آسایش سرنشینان است. طول ماشین ۴۳۱۰ میلی‌متر، عرضش ۱۸۴۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۶۰۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو چرخ ۲۶۰۰ میلی‌متر است. 

سوزوکی برای نیسان قشقایی نقشه کشید

کانسپت با رنگ سبز متالیک، سپرهای آب کروم داده شده، لاستیک‌های پهن ۲۳۵/۵۵ و چراغ‌های ال ائی‌ دی بسیار زیبا است اما خطوط اصلی مدلی که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد چندان با این کانسپت متفاوت نخواهد بود. 

سوزوکی جزییات فنی این مدل جدید را منتشر نکرده است اما گفته این خودرو دارای کمترین  مقدار دی اکسید کربن را در بین رقبایش تولید خواهد کرد. 

سوزوکی اعلام کرده در چهار سال آینده هر سال یک کراس‌اوور جدید به بازار عرضه کند. به همین دلیل به احتمال زیاد سوزوکی یک مدل اسپرت هم از این خودروی جدید خواهد ساخت و مدل دیگر به احتمال زیاد جانشین SX4 خواهد بود. 

برچسب ها : نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ | سوزوکی | اس-کراس | تاریخ : ۲۰۱۲/۱۰/۰۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.