سوزوکی در آمریکا آبروداری کرد

۱۵م آذر ،

سوزوکی در آمریکا آبروداری کرد

عصرخودرو : سوزوکی آمریکا نظر نمایندگی های فروش را برای حمایت از توقف فعالیت این شرکت در بخش خودروسازی جلب کرد. سوزوکی پنجم نوامبر (۱۵ آبان) در ایالات متحده اعلام ورشکستگی کرد.

  به نقل از سایپانیوز، سوزوکی موتور آمریکا که توزیع کننده ورشکسته محصولات شرکت سوزوکی ژاپن است موفق شد حمایت ۹۷ درصد از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش این محصولات در آمریکا را جلب کرده و از آنان قول بگیرد وارانتی محصولات فروخته شده تا زمان وعده داده شده به مشتری به قوت خود باقی باشد و لوازم یدکی این خودروها تا پایان وارانتی تأمین شود.

شرکت مادر سوزوکی آمریکا در ژاپن از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش محصولاتش در سرتاسر ایالات متحده خواست به طور داوطلبانه قراردادهای فرانشیز موجود خود را در ازای نیمی از بدهی های فوری فسخ کنند و باقی مانده از طریق فرایند عادی اعلام ورشکستگی تأمین شود.
نمایندگانی که این پیشنهاد را بپذیرند تقریباً به طور کامل طلب خود را دریافت می کنند و این در فرایند ورشکستگی های آمریکا بی سابقه است که با ورشکستگی یک شرکت، مال باختگان به همه پول خود برسند.
سوزوکی عاشق چشم و ابروی این نمایندگی ها نیست بلکه با این کار می خواهد آبروی خود را نزد مشتری ها و کسانی که محصولاتش را خریده اند حفظ کند، چون نمایندگی ها با دریافت طلب خود مسئولیت دوران وارانتی خودروها را نیز برعهده می گیرند تا به نام و برند سوزوکی در ایالات متحده لطمه کمتری وارد شد.
در ضمن با رضایت ۹۷ درصدی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش فرایند ورشکستگی با سرعت بسیار بیشتر و با هزینه بسیار پایین تر طی خواهد شد.
سوزوکی آمریکا به شرکت مادر ۱۵۲ میلیون دلار بدهی دارد. بعد از فرایند ورشکستگی، سوزوکی به جای خودرو روی بازار موتورسیکلت فعالیت خواهد کرد. در ماه نوامبر شرکت سوزوکی ۲۲۲۴ دستگاه خودرو فروخت و تنها ۱۷۰۰ دستگاه دیگر باقی مانده که فعالیت خودروی سوزوکی در آمریکا خاتمه پیدا کند. به احتمال بسیار تا ماه مارس سال ۲۰۲۲ این تعداد چیزی باقی نخواهد ماند.

چهارشنبه ۱۵ آذر   ۱۳:۱۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.