سوفله مرغ و هویج

۰۸اردیبهشت،

مواد لازم :

 سینه مرغ ۱ عدد

 هویج متوسط ۳ الی ۴ عدد

 جعفری خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

 فلفل دلمه ای ۱ عدد

 پنیر رنده شده به میزان لازم

تخم مرغ ۴ عدد

سس بشامل ۱ لیوان

* سس بشامل ۱ لیوان : ( ۱ لیوان شیر ، ۱ عدد پیاز ، ۱ قاشق کره ، ۱ قاشق غذا خوری آرد ،نمک و فلفل)

طرز تهیه :

قبل از هر کاری سینه مرغ را قیمه کرده ویا درسته بپزید و بعد از هم باز کنید و برای مزه دار شدن آن از پیاز و نمک و فلفل و یک قطعه دارچین استفاده کنید و در پایان پخت دارچین را دور بیندازید.

درزمانیکه مرغ در حال پختن است هویج خلال شده را با نمک بپزید و در ضمن آن سس را تهیه کنید .

برای تهیه سس اول پیاز را خیلی ریز رنده کنید و با کره کمی تفت دهید و بعد آرد و نمک وفلفل را اضافه کنید و دوباره کمی تفت بدهید و بعد شیر را آرام آرام اضافه کرده و مدام هم بزنید وقتی سس قوام لازم را پیدا کرد شعله را خاموش کنید. جعفری را هم ریز کنید و فلفل را هم به اندازه یک حبه قند ریز کنید .

بعد از اتمام این کارها فر را روشن کرده و روی آخرین درجه بگذارید و بعد از دو یا سه دقیقه روی درجه (۳۵۰ فارنهایت ) یا (۱۸۰درجه سانتیگراد ) ویا در فر هایی که شماره دارند روی شماره ۴ تنظیم کنید .چون اکثر دوستان در مورددرجه فر سوال میکنند همه را نوشتم تا ابهامی نباشد .

بعد از انجام کارهای فوق نوبت تخم مرغهاست که دانه دانه بشکنید و بعد سفیده و زرده را از هم جدا کنید و در دو ظرف جداگانه آنها را خوب بزنید طوری که زرده کاملاً رنگ روشن به خود بگیرد و سفیده هم مثل پنبه و سبک شود و زمانیکه همزن را از آن خارج میکنید از همزن نریزد .

ظرف پیرکسی را چرب و کمی پنیر رنده شده بریزید.

مواد را با سس مخلوط کنید و بعد زرده اضافه کنید و به هم بزنید و در آخر سفیده را اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید و در ظرف پیرکس ریخته و سطح آنرا صاف کنید و پنیر رنده شده روی سطح سوفله بریزدو در فر روی پنجره اول بگذارید . نیم الی سه ربع ساعت برای پخت کافیست روی سوفله که طلایی شد نشان دهنده این است که سوفله آماده است .

اگر دوست داشتید روی سوفله را تزیین کنید.

 ashpazierangin.net


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.