سومین افزایش قیمت مسکن مهر پردیس در راه است/ همیشه پای خدمات زیر ساختی در میان است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس کانون سراسری انبوه سازان گفت: زمین‌های پردیس‌ سنگی است بنابراین ساخت محوطه، آماده‌سازی زمین‌ها و تامین خدمات زیر بنایی بسیار هزینه‌بر است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اولین مرحله افزایش قیمت مسکن مهر، سراسری بود و با مصوبه وزیر راه و شهرسازی در زمستان ۹۱ به خاطر افزایش دو برابری قیمت برخی مصالح پرمصرف ساختمانی اعمال و قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس از ۳۰۰ هزار تومان به ۳۴۰ هزار تومان افزایش یافت.

هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس در ادامه افزود: افزایش مجدد قیمت مسکن مهر  به خاطر تامین به موقع خدمات زیربنایی نظیر آب، برق، فاضلاب و گاز است.

وی در خصوص کل آورده متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: با احتساب دوباره افزایش قیمت مسکن مهر، آورده متقاضی برای واحدهای دره بهشت پردیس ۴۵ میلیون تومان واحدهای کوزو و انبوه سازان (فاز ۵) ۳۵ میلیون تومان است.

این در حالی است که ایرج رهبر رییس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: تمامی قیمت‌های مسکن مهر علی‌الحساب است و احتمال افزایش بیشتر آورده متقاضیان تا تکمیل واحدها وجود دارد.

ایرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر در پردیس مربوط به سازندگان نیست گفت : این موضوع هیچ ربطی به پیمانکاران ندارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن مهر برای آماده‌سازی محوطه و زیرساخت‌ها است، افزود: زمین‌های پردیس‌ سنگی است بنابراین ساخت محوطه و آماده‌سازی زمین‌ها بسیار هزینه‌بر است.

رهبر در ادامه تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها از جمله آب، گاز، برق در افزایش بیشتر قیمت‌های مسکن مهر موثر است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه توضیح داد: آورده‌های مسکن از سوی متقاضیان علی‌الحساب است و احتمال افزایش قیمت بیشتر وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت : تا زمانی که واحد‌های مسکونی تکمیل نشده نمی‌توان قیمت‌های مسکن را برای متقاضیان قطعی اعلام کرد.

رهبر در ادامه یادآور شد: آماده‌سازی انشعابات، مالیات و آماده‌سازی خاک‌ها نقش موثری در روند افزایش قیمت‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: نرخ مسکن مهر همزمان با افزایش نرخ تورم بالا می‌رود.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس  در ادامه گفت: براساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده شرکت عمران پردیس با وزارت راه و شهرسازی، مقرر شده مرحله دوم افزایش قیمت مسکن مهر پردیس از محل افزایش وام مسکن به این متقاضیان تامین شود.

هدایت در ادامه اظهار داشت: در واقع وام های مسکن مهر پردیس از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد که با این افزایش به طور مثال متقاضیان واحدهای کوزو تنها ۲ میلیون تومان پس از پرداخت ۲۸ میلیون تومان خواهند پرداخت.

مابقی افزایش قیمت مسکن پردیس که همان ۵ میلیون تومان است از محل وام مسکن پرداخت خواهد شد.

این در حالی است که با تصویت هیئت وزیران تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان رسیده که براساس پیگیری های صورت گرفته  این مصوبه تا کنون به بانک مسکن ابلاغ نشده و بودجه ای برای آن  در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است؛ بانک مسکن برای تعداد ۲،۴ میلیون واحد مسکونی در تمام شهرها و روستاهای کشور تسهیلات پرداخت کرده و تاکنون حدود ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال آن بازپرداخت و به بانک مرکزی عودت داده شده و معوقات آن نیز از متوسط معوقات بانکی کشور، کمتر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.