سومین المپیاد علوم و فناوری نانو برگزار شد

جام جم آنلاین: سومین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو امروز(جمعه) با حضور حدود ۱۶ هزار دانش آموز در سراسر کشور برگزار شد.

دبیر ترویج ستاد فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در این المپیاد دانش آموزان ۲۱۹ شهرستان در ۱۰۵ حوزه امتحانی واقع در ۷۲ شهرستان با هم رقابت کردند.

عماد احمدوند افزود: برگزیدگان این مرحله که ۳۰ نفر خواهند بود در دوره ای عملی که تابستان امسال برگزار می شود آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: این ۳۰ نفر بر اساس نمرات مرحله نخست ، آموزش های عملی و نمرات آزمون نهایی ، رتبه بندی و تقدیر خواهند شد.

احمدوند با بیان این که ترکیب جمعیتی را در سومین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو ۷۰ درصد دختران و ۳۰ درصد پسران تشکیل می دهند گفت: بر اساس روال قبلی ، از برگزیدگان نهایی این المپیاد در تدوین و فعالیت های آموزشی ستاد فناوری نانو برای دانش آموزان استفاده خواهد شد.

وی افزود: باشگاه فناوری نانو نیز که زیر نظر ستاد فناوری نانو فعالیت می کند و وظیفه آموزش دانش آموزان را در فناوری نانو عهده دار است از نیروهای انسانی و دانش آموزانی که در آموزش های این چنینی رشد می کنند استفاده خواهد کرد.

احمدوند اضافه کرد: المپیاد آموزش نانو برای دانش آموزان ، مصوب هیئت دولت و یکی از بخش های برنامه ملی توسعه فناوری نانو است و بر اساس این برنامه در دوره ای ۱۰ ساله باید به رتبه حداقل ۱۵ در همه شاخص های توسعه فناوری نانو در دنیا ارتقا یابیم .

وی گفت : البته ستاد فناوری نانو در بخش های دیگر  فناوری نانو نیز برنامه هایی دارد و از آموزش تا بازار را حمایت و مدیریت می کند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.