سومین کهکشانی سامسونگ

جام جم آنلاین: در حالی که در ماه‌های گذشته شایعات مختلفی پیرامون محصول جدید سامسونگ شنیده می‌شد، در نهایت هفته گذشته گلکسی فون نسل ۳ در لندن رونمایی شد.

از آنجا که این شرکت کره‌ای با وجود نوآوری‌های متفاوت خود در محصولات جدیدش توانسته در دنیای تلفن‌های هوشمند بسیاری از رقبای قدرتمند خود را پشت سر بگذارد، این بار هم کارشناسان این حوزه از سامسونگ انتظار ارائه دستگاهی خاص با ویژگی‌های متفاوت را داشتند؛ دستگاهی که پس از رونمایی آن مشخص شد بعضی از شایعاتی که در مورد آن به گوش می‌رسید، واقعیت داشت و بعضی دیگر خیر.

از جمله انتظاراتی که برخلاف آنچه گفته می‌شد، پیش رفت به دوربین گالکسی اس‌۳ برمی‌گشت؛ چراکه در این گوشی هم مانند نسل قبلی‌اش ـ یعنی گالکسی اس ۲ ـ از یک دوربین هشت مگاپیکسلی استفاده شده است. برخی از قابلیت‌ها هم از جمله ویژگی‌های تلفن‌های هوشمند امروزی محسوب می‌شود که همان‌طور که انتظار می‌رفت در گالکسی اس‌۳ هم گنجانده شده‌ است.

پشتیبانی از فناوریNFC ، بلوتوث نسخه ۴ و WiFi و همچنین امکان شارژ بی‌سیم از طریق داک مخصوص از جمله امکانات این گوشی هوشمند است.

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گالکسی اس‌۳ قابلیت eye-tracking است که به صفحه نمایش آن اجازه می‌دهد تا هنگامی که شما به آن نگاه می‌کنید، روشن باقی بماند. این قابلیت همانند کتابخوان‌هاست و برای زمان‌هایی مناسب است که مثلا مشغول خواندن یک مطلب هستید و صفحه نمایش آن تا مدتی که به آن نگاه می‌کنید، روشن می‌ماند.

از طرف دیگر این گوشی مجهز به سیستم فرمان صوتی مخصوص خود است که شاید رقیبی برایSiri آیفون به حساب آید.

درواقع این سیستم که با نام S Voice از آن یاد می‌شود، فرامین صوتی مختلف و متنوع کاربر را انجام می‌دهد و این امکان را در اختیار او قرار می‌دهد تا به جای استفاده از گزینه‌های مختلف تنها با یک دستور شفاهی کارها را انجام دهد.

جالب اینجاست که به کمک ویژگی Direct Call که اتفاقا یکی از قابلیت‌های ویژه این گوشی محسوب شده و تبلیغات زیادی هم درباره آن انجام می‌شود، این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا در هنگام تایپ یک پیام در صورت نیاز با انجام یک عمل ساده یعنی بردن گوشی به طرف گوش، با شخص مورد نظر تماس تلفنی برقرار سازد.

البته آنچه سامسونگ در گالکسی اس‌۳ به کاربرانش ارائه می‌دهد، متنوع‌تر از اینهاست. انتظار می‌رود با رونمایی از نسل جدید گالکسی سامسونگ در لندن، این کهکشانی جدید از این ماه ابتدا در اروپا و سپس در قاره‌های دیگر از جمله آسیا عرضه شود.

بهاره صفوی – گروه دانش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.