سومین روز مثبت بورس در سال ۹۲

۷فروردین ۱۳،

بورس اوراق بهادار سومین روز کاری امسال را هم مثبت پشت سر گذاشت و شاخص کل ۳۹۰ واحد رشد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نتیجه معاملات امروز(چهارشنبه) سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار، ارزش بازار به ۱۷۸ هزار میلیارد تومان رسید و شاخص کل با ۳۹۰ واحد رشد تا ۳۹ هزار و ۷۴۱ واحد بالا رفت تا زمینه برای صعود به ۴۰ هزار واحد فراهم شود.

بیشترین تاثیر را بر روند امروز شاخص، سهام شرکت های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر و ملی مس داشتند.

این در حالی است که امروز سهام داران ۱۳۵ میلیون و ۷۳۰ هزار سهم را به ارزش ۸۵۳ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال خریداری کردند. این داد و ستدها در ۲۱ هزار و ۲۹۷ دفعه انجام شد.

شرکت‌های فعال در گروه فرآورده های نفتی، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، به طوری که امروز ۳۲ میلیون و ۳۹۵ هزار سهم از سهام این شرکت‌ها به ارزش ۴۵۷ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شد.

همچنین امروز شاخص صنعت با ۳۶۳ واحد افزایش به ۳۴ هزار و ۵۰۸ واحد رسید و شاخص بازار اول با ثبت عدد ۳۱ هزار و ۳۶۲ واحد، ۲۹۲ پله بالاتر از دیروز ایستاد. در عین حال شاخص بازار دوم هم ۷۶۲ واحد بالا رفت تا به ۶۵ هزار و ۷۳۲ واحد برسد.

این در حالی است که سهام داران امروز برای خرید سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس و پاکسان صف خرید تشکیل دادند. در مقابل بیشترین حجم عرضه به سهام شرکت های بین المللی توسعه ساختمان‌، فیبر ایران و تولیدمحور خودرو اختصاص داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.