سومین سرطان شایع و علائم آن

تغییر حالت اجابت مزاج نخستین و مهمترین علامت سرطانهای کولورکتال است و این بدان معناست که فرد بدون علت خاصی دچار اسهال و یبوست مکرر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سرطانهای کولورکتال به عنوان سومین سرطان شایع در دنیا نام برد و گفت: شیوع این سرطانها از ۵۰ سالگی به بعد افزایش می یابد.

دکتر پرویز دریایی در گفتگو با مهر، بر ضرورت مراجعه زودهنگام به پزشک تاکید کرد و افزود: هر چقدر که مراجعات به پزشک زودتر صورت گیرد، در نتیجه تشخیص و درمان بیماری موثرتر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه اگر سرطان در مراحل اول و دوم تشخیص داده شوند، درمان بیماری تا ۹۷ درصد موثر است، تصریح کرد: برعکس این موضوع نیز صدق می کند. یعنی اینکه اگر هر چقدر بیماری دیرتر تشخیص داده شود، میزان موفقیت برای درمان نیز کمتر می شود.

عضو کمیته علمی هفتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران، از یبوست به عنوان به یکی از علل موثر در بروز سرطان نام برد و افزود: تغییر حالت اجابت مزاج نخستین و مهمترین علامت سرطانهای کولورکتال است و این بدان معناست که فرد بدون علت خاصی دچار اسهال و یبوست مکرر می شود.

دریایی با اعلام اینکه روش کولونوسکوپی و آزمایش برای تشخیص زودهنگام سرطانهای کولورکتال انجام می شود، گفت: انجام این آزمایشها به منظور تشخیص وجود خون نامرئی در سنین ۴۵ تا ۵۰ سالگی است و تکرار آنها هر ۳ سال یک بار برای همه افراد توصیه می شود.

هفتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از ۲۹ تا ۳۱ شهریور ماه جاری در مرکز همایشهای رازی تهران برگزار می‌شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.