سومین فرش بزرگ‌پارچه جهان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر ، مجتبی فیض‌الهی در حاشیه مراسم رونمایی از سومین فرش بزرگ‌پارچه جهان در جمع خبرنگاران گفت: بخش‌خصوصی ایران در حال مذاکره برای اخذ سفارش‌های جدید بافت فرش‌های بزرگ ‌پارچه است.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر افزود: بافت فرش به شیوه سفارش‌پذیری یکی از راههای موفق برای شناساندن فرش دستباف ایرانی و صادرات آن است.

وی تصریح کرد: سومین فرش بزرگ‌پارچه دنیا که توسط هنرمندانی نیشابوری بافته شده است، در مسجد محمدالامین عمان گسترده خواهد شد. 

به گفته فیض‌الهی، متراژ این فرش ۲۴۰۰ مترمربع است که در مدت ۲ سال با حضور مستقیم ۴۰۰ بافنده بافته شده است و برای نصب به زودی به کشور عمان می‌رود و مسجد محمدالامین را مزین خواهد کرد؛ ضمن اینکه این فرش به صورت ۴۰ رج بافته شده و یکی از نفیس‌ترین فرش‌های بزرگ ‌پارچه به شمار می‌رود که تاکنون در دنیا بافته شده است. طرح این فرش نیز تلفیقی از نقوش فرش اصفهان و مشهد است که ۸ تا ۹ ماه کار بر روی طراحی آن انجام شده است.

وی بافت فرش‌های بزرگ پارچه را برای ایران ارزآور دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات دست اندرکاران بافت ایان فرش، میزان ارزآوری این فرش ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.